skilearn

اسکی را در تعطیلات بیاموزیم – تجهیزات

2871
2872

بازدید

شاید تا به یاد اسکی می افتید هزینه های بالای آن نیز برای شما تداعی گردد ولی اشتباه نکنید. در صورتی که راه درست را انتخاب کنید نه تنها نیاز به مربی نخواهید داشت بلکه با حداقل هزینه از این ورزش زیبا لذت میبرید..

شاید به جرات بتوان گفت هیچ ورزشی در زمستان به مانند اسکی نخواهد بود. در یک سری مقالات دنباله دار سعی میکنم به شما آموزش دهیم چگونه بدون نیاز به یک مربی فقط در عرض چند ساعت بتوانید اسکی کنید. نیاز نیست که شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در این رشته فعالیت کنید ولی نیاز است که شما برای حفظ نشاط و سلامت خود به این رشته روی بیاورید. ورزشکاران رشته های قهرمانی نیز که در فصل سرما کم فعالیت میشوند در زمستان با پرداختن به این ورزش از آن لذت میبرند و آمادگی خود را حفظ مینمایند.

skilearn

 

لطفا مقالات دنباله دار اسکی را که در عرض چند روز در سایت قرار خواهیم داد را دنبال کنید تا بتوانید به یک مهارت پایه در این رشته دست یابید. سوالات خود را نیز میتوانید در زیر همین مقالات برای ما بفرستید تا بدان پاسخ داده شود.

 

آموزش اسکی

زیاد به دنبال مقدمه نمیرویم. برای اینکه بتوانید به اسکی بپردازید به شما توصیه میکنیم تا مفاصل بدن خود به ویژه مفاصل مچ پا و مفصل زانوی خود را تقویت کنید. لباس مناسب و دستکش مناسب داشته باشید. شما میتوانید یک چوب اسکی و کفش مخصوص را در هر جایی بخرید و یا در محل پیست اجاره کنید. زیاد نگران مدل چوب اسکی خود نباشید. به یاد داشته باشید که در سالهای قدیم که قهرمانان اسکی حرکات فوق العاده را اجرا میکردند مدلهای امروزی وجود نداشت. در مرحله اول تجهیزات مورد نیاز را شرح میدهیم ولی به یاد داشته باشید که اینها تجهیزات استاندارد میباشند و شما میتوانید با حداقل این موارد هم به اسکی بپردازید.

 

تجهیزات اسکی شامل موارد زیر میباشند:

1- ست اسکی که شامل فیکس بعلاوه چوب میباشد و باتوم و کفش اسکی

2- لباس مخصوص شامل عینک، کلاه، دستکش، بلوز و شلوار

 

skiii

 

باتوم: باتوم چوبی است که به ورزشکار کمک میکند تا تعادل خود را حفظ نماید

کفش اسکی: بوت یا کفش اسکی برای فیکس کردن پایتان بر روی چوب اسکی است. شاید در وهله اول استفاده از آن کمی سخت باشد و خیلی بزرگ. نگران نباشید. کفشها را به پایتان کنید و کمی قدم بزنید. بندهای آن را کمی سفت کنید تا مچ پا لق نباشد. پنجه پاهایتان در کفش نباید خم شود. شاید کمی خشک به نظر برسد ولی مهم نیست. شاید در مرحله اول پایتان کمی خواب رود ولی عادت میکنید.

لباس: لباس شامل شلوار ،كاپشن ،دستكش، كلاه ميشود، كه كاملا سليقه اي ،و فقط توصيه مي کنیم با توجه به سرما لباسی مناسب تهیه کنید. اگر لباس مخصوص ندارید سعی کنید از لباسهای شبیه بادگیر بیشتر استفاده شود. در مورد لباسها باید یادآور شویم که استفاده از دستکش مناسب دستان شما را کمک میکند تا دچار آسیب انگشت شصت اسکی بازان نگردید. افتادنهای مداوم بر روی برف به خصوص در مورد افراد مبتدی برای سلامت مفاصل مچ دست بسیار خطرناک میباشد بنابراین از دستکش مناسب استفاده کنید

عینک: در پیست اسکی و با توجه به سفیدپوش بودن محوطه، چشمان شما به شدت آسیب پذیر میباشند. عینک را هرگز از یاد نبرید

در پایان این مقاله و قبل از اینکه به مقاله قسمت دوم بپردازیم به شما توصیه میکنیم تا نرمشهای در منزل را از همین امروز آغاز کنید تا مفاصل قوی برای شروع یک اسکی با نشاط داشته باشید.

منبع: مجله ورزش

ارائه: شاپور امرالهی

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=678