walking_women-480x320-1

پیاده روی برای سلامتی

2928
2929

بازدید

پیاده روی برای سلامتی

 

پیاده روی ورزشی آرام و کم فشار است که می تواند به شما برای سلامت جسمی و تناسب اندام کمک کند. این یکی از طبیعی ترین انواع فرم های بدن است. ورزشی ساده و مطمئن که نیازی به تمرین نداشته و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

 

فواید پیاده روی

 

هنگام پیاده روی شما وزن بدنتان را حمل می کنید. این چیزی است که گاهی اوقات به آن تمرین استقامتی وزنی نیز گفته می شود. فواید پیاده روی شامل:

تناسب سیستم قلبی و عروقی ( قلب و ریه) افزایش می یابد.

خطر بیماری قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

وضعیت هایی مانند پرفشاری خون، کلسترول بالا درد عضلات و مفاصل یا سفتی آن ها و دیابت بهبود می یابد.

استخوان ها قوی تر می شوند و تعادل بهبود می یابد.

قدرت و استقامت عضلات افزایش می یابد.

چربی های بدن کاهش می یابد.

پیاده روی سریع، سلامت مغز را تامین می کند.

متخصصان علوم اعصاب در آمریکا تاکید کردند که پیاده روی سریع می تواند جریان خون را در مغز تقویت کند. این متخصصان در آزمایشات جدید خود دریافته اند زنان حدود 60 ساله و مسن تر که سه تا چهار نوبت در هفته پیاده روی سریع انجام می دهند، جریان خون در مغزشان، ظرف فقط سه هفته تا 15 درصد تقویت می شود.

 

چگونه پیاده روی کنیم

 

– پیاده روی در صبح

 

پیاده روی به هنگام صبح مناسب است زیرا اگر شما بعد از پیاده روی به منزلتان برگردید می توانید دوش بگیرید و این کار به از بین رفتن چربی هایتان کمک شایانی می کند و یا اگر شما شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده روی در صبح تا محل کارتان اختصاص می دهید باعث می شود شما دارای روحیه شادتری باشید و روز خود را با آرامش و آسودگی بیشتری آغاز کنید و چون بعد از ورزش که شما به صورت پیاده روی انجام داده اید گرسنه می شود، صبحانه ای که میل می کنید اثر فوق العاده مثبتی را بر بدن شما می گذارد.

پیاده روی در صبح هیچ گونه اختلالی بر روی سلامتی شما وخواب تان ایجاد نمی کند چون شما بیدار شده اید، و بعد شروع به ورزش کرده اید و خوابتان تکمیل شده است اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، چون به زمان استراحت و خواب شما نزدیک است ممکن است در خواب تان دچار مشکلی شوید و نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خوابتان به وجود آید زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا قلب بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید قلبتان خوب استراحت نکرده و در فردای آن روز خسته است.

هنگامیکه راه می روید تا آنجا که می توانید به جز پاها، از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید. شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دست ها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

اما هنگامی که در روز ورزش و پیاده روی می کنید چون از خواب بیدار شده اید بعضی از افراد ممکن است نتوانند به خوبی ورزش کنند زیرا هنوز در حال و هوای خواب هستند و شاید حتی در هنگام پیاده روی دم و بازدم را به خوبی انجام ندهید و در چند روز آینده برای تان مشکلات تنفسی پیش آید و دلیل امر را به پیاده روی تان معکوس کنید، گرچه این موضوع به پیاده روی مربوط است اما دلیل اصلی آن به همین نحو بود که توضیح داده شد.

 

در صبح شما مجبور هستید که به تنهایی به پیاده روی بروید زیرا اگر شاغل نباشید تمام افراد خانواده به محل کارشان رفته اند و اگر هم شاغل باشید هر کسی به محل کارش می رود اما هنگامی که شب به پیاده روی می روید، باعث می شود با خانواده یا همسر تان به پیاده روی بروید به همین دلیل به کمک این موضوع می توانید لحظاتی را در کنار هم باشید ، لحظاتی را که شاید در طول روز از آن بی بهره باشید.

نکته ی مهمی که در این جا وجود دارد بدین ترتیب می باشد پیاده روی شما نباید خیلی به طول بیانجامد که خسته شوید و برای دفعه ی بعدی دیگر انگیزه ای نداشته باشید.

 

– نکات مفید در پیاده روی

 

برای تکراری نشدن پیاده روی، مسیرهای متنوعی را انتخاب نمایید و سعی کنید با گام های سریع پیاده روی کنید تا قلب تان تحت فشار قرار گیرد و از نظر عضلانی تقویت شود.

اگر شاغل هستید، سعی کنید مقداری از مسیر کار خود را پیاده راه بروید، حتی می توانید ماشین خود را در جایی دورتر پارک کرده و تا اداره پیاده بروید. این امر به شادابی روحیه شما کمک می کند. نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود، یعنی یک لیوان آب 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حرکت نوشیده شود.

به جای این که در پیاده روی سرعت ثابت و گام های یکنواخت داشته باشید، 3 دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت 3 دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. می توانید این دوره های سه دقیقه ای آهسته و سریع را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما 30 دقیقه شود. این کار باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید و میزان تحمل و استقامت خود را نیز افزایش دهید.

هنگامی که راه می روید تا آنجا که می توانید به جز پاها، از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید. شانه ها، قفسه سینه ، بازوها و دست ها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید . اگرحرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.

 

پدیده ورزش/ دو هفته نامه خبری، ورزشی، اجتماعی /نیمه دوم خرداد ماه 1390

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1344