common-coldl

ناراحتی در ناحیه بینی

3072
3073

بازدید

ناراحتی در ناحیه بینی

شاید شما هم جزو کسانی باشید که مدام عطسه می کنید و بینی خود را با دستمال تمیز می کنید. نوعی باکتری به نام استافیلوکوک که در ناحیه پوست یا بینی وجود دارد سبب بروز این ناراحتی می شود. از جمله عواملی است که سبب بروز انواع عفونت های پوستی هم می شود اگرچه قسمت اعظم عفونت های استافیلوکوکی مثل کورک و جوش، بی اهمیت هستند اما گاهی اوقات به بروز عفونت های حادتری چون عفونت های خونی، ایجاد زخم های پوستی و ذات الریه منجر می شوند.

ناراحتی در ناحیه بینی - عطسه

تخمین زده می شود حدود 40 درصد از مردم انگلستان، حامل این نوع باکتری در ناحیه بینی می باشند بدون اینکه حتی اطلاعی از این موضوع داشته باشند اما اغلب از بروز ناراحتی در ناحیه بینی دلخور هستند زیرا بینی شان همواره متورم و قرمز است. تحقیقی که در کشور ژاپن صورت گرفته است نشان می دهد 44 درصد از افرادی که بینی برجسته و متورمی دارند در واقع حامل باکتری استافیلوکوک در ناحیه بینی هستند، عده ای هم علی رغم وجود این باکتری هیچ نوع ناراحتی در خود احساس نمی کنند زیرا با هیچ علامت و نشانه ای مواجه نمی شوند.

اثرات عفونت استافیلوکوکی فقط به خود باکتری ها مربوط نمی شود بلکه به سمی که تولید می کنند، ارتباط دارد. این نوع سموم سبب مسمومیت گوشت نیم پز می شوند. در ضمن گلبول های سفید خون را تخریب کرده و به بروز چرک و آکنه نیز منجر می شوند. روش انتقال این عفونت عبارتست از : تماس پوستی، اگرچه اکثر استافیلوکوک ها در برابر
پنی سیلین مقاوم هستند اما اگر به مدت چند هفته از پماد آنتی بیوتیکی استفاده کرده و آن را در ناحیه بینی اعمال کنید به راحتی می توانید این نوع عفونت را درمان کنید. در صورتی که احساس می کنید بینی تان متورم و برجسته شده است حتما به پزشک مراجعه کنید تا به شما اطمینان دهد آیا به عفونت استافیلوکوکی مبتلا هستید یا خیر به هر حال هرنوع ناراحتی، قابل درمان است.

 

اولین ماهنامه تخصصی پرورش اندام سال ششم- شماره 64

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1177