kolah

دوچرخه و ایمنی

3087
3088

بازدید

دوچرخه و ایمنی

تمامی دوچرخه سواران اعم از مبتدی و یا حرفه ای می بایست از ضروری ترین لوازم ایمنی استفاده کنند .

کلاه :


 border=

 

این وسیله یکی از مهم ترین لوازم ایمنی برای دوچرخه سواران میباشد کمتر کسی میابیم که در دوچرخه سواری تجربه زمین خوردگی نداشته باشد . چه بسا زمین خوردن و برخوردهایی با شدت بالا میتواند آسیبهایی جبران ناپذیر را به دوچرخه سوار وارد آورد . حضور کلاه و استفاده آن توسط شما دوچرخه سوار بسیار بسیار لازم و ضروری می باشد .

دستکش :

 border=

 

در صورت زمین خوردن دوچرخه سوار اولین نقطه ای که از بدن به صورت ناخودآگاه با زمین تماس دارد کف دستها میباشد . سنگ ریزه – تیغ وخار خرده شیشه وجود در طبیعت در اثر برخورد باعث ایجاد خراش و صدمات میشود . یک دستکش مناسب مانع از آسیب دیدن میشود چه بسا صدمه دیدین دستها مانع از ادامه فعالیت میشود.

عینک :

 border=

 

چشم یکی از نقاط حساس و آسیب پذیر بدن انسان میباشد ؛ در حین دوچرخه سواری حضور حشرات در فضا و برخورد آن با چشم ویا دوچرخه سواری در روزهای بارانی وهمچنین گذر از معابر خیس و گل آلود و آغشته شدن چرخ جلو ودر اثر حرکت دورانی آن ، قطره های گل آلود و سنگهای ریز به صورت برخورد میکند . نداشتن یک عینک مناسب باعث آسیب دیدن چشم و برهم خوردن تعادل می شود .درزمان های بارندگی در صورت حرکت و دوچرخه سواری به صورت تیمی ؛ از چرخ عقب نفر جلویی شما سنگ ریزه و یا قطره های گل آلود به سمت شما پرتاب میشود . این موضوع نیز حضور عینک را برای دوچرخه سوار ضروری میکند .

نکته آخر اینکه بنا به توصیه چشم پزشکان ورزشکارانی که در معرض باد قرار دارند( کوهنوردان – اسکی بازان – موتور سواران – رالی کاران – دوچرخه سواران ….) باید از عینک مناسب استفاده کنند.

دراثر برخورد باد با چشم مایع داخل چشم خشک شده و پدیده خشکی چشم بوجود می آید و در طولانی به چشم آسیب میرساند

چراغ های هشدار دهنده عقب و جلو :

وسیله ای مناسب با قیمتهای نازل و تنوع بالا جهت بالا بردن امنیت یک دوچرخه سوارمیباشد .در بعضی مواقع اجرای برنامه دوچرخه سواری چه به صورت گروهی و یا انفرادی با تاریکی هوا همراه می شود ویا دوچرخه سواران توریستی که از شهری به شهر دیکر و یا کشورها را جهانگردی میکنند بدلیل تنظیم زمانبندی و اجرای منظم سفر در بعضی مواقع در تاریکی ادامه میدهند ویا در بعضی از مواقع بسیاری از علاقه مندان بدلیل مشغله کاری اوایل شب را برای دوچرخه سواری اختصاص میدهند ، در تمامی مواردذکر شده و یا موارد مشابه حتما از چراغهای هشدار دهنده در جلو و عقب استفاده شود . این نوع چراغها از فاصله یک کیلومتری حضور دوچرخه سوار را در خیابان ویا جاده ها به دیگر وسایل عبوری هشدار میدهد.

 

برگرفته از وب سایت فدراسیون دوچرخه سواری

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=503