استاپ در پیشرفت بدنی

3192
3193

بازدید

استاپ در پیشرفت بدنی

 

چون مطالب از منابع علمی و قهرمانان سراسر جهان در سطوح مختلف اعم از زنان و مردان در زمینه تغذیه، مکمل ها، روشهای تمرینی و تجربه عملی در تکنیک ها با افکار و تجربیات شخصی آنها همراه است. به این می اندیشید که خوب سرانجام به علل استاپ پیشرفت بدنی اعم از فاکتورهای بالا پی برده و آنها را تا حدودی بکار می بندید. بدیهی است به درصدی از این آموخته توجه می کنید و شاهد تغییرات جسمانی نیز می شوید. این تغییرات باید شامل افزایش وزن بدون چربی و یا به عبارتی رشد و تقویت عضلانی شده و یا قدرت تان افزایش یابد. اما هنوز حداکثر به 2 یا 3 ماه نرسیده هیچ پیشرفت محسوسی دیگر احساس نمی کنید. هرچه دانسته ها را بکار می برید شاهد استاپ دائم پیشرفت جسمانی می شوید. یکی از مهم ترین علت استاپ بدنی عبارت است از سوء تغذیه چه از لحاظ دفعات مصرف غذا در روز، چه از نظر محتوی و کیفیت آن.

نظر به این که 99 درصد تغذیه همه ما بر اساس مصرف غذای سنتی است، بدیهی است در غذاهای سنتی همه عوامل مواد غذایی مورد نیاز روزانه بدن بر سر سفره ها ملاحظه و مصرف نمی شود. مثال: خوردن ماست و سبزیجات و سالاد، در ناهار وشام، میوه جات فیبرینه دار، لبنیات در طول روز، حجم گوشت و یا پروتئین مصرفی و حتی درصد چربی دائم و منظم میل نمی شود. همچنین به علت اغوا شدن از مطالب انتخاب وزنه ها در زمان تمرین که از زبان قهرمانان می خوانید شما را چنان وسوسه می کند که عینا و مو به مو طبق آنچه سفارش شده است رفتار می کنید.

بکارگیری وزنه های سخت و سنگین علاوه بر آسیب به قلب و آسیب مفاصل برای شما حاصل دیگری به ارمغان نخواهد آورد.

یکی از مهم ترین عامل استاپ جسمانی عدم مصرف مکمل ها بویژه مکمل های موثر و کارساز است. از جمله طبق توصیه قهرمانان حرفه ای هر ماه شما مجبورید 5/2 کیلوگرم Cell-Tech و 2 کیلوگرم Nitro-Tech مصرف کنید. این یعنی هزینه کردن به مبلغ حدود 200 هزار تومان و در کنار آن هزینه 200 هزار تومانی مکمل های ضروری دیگر که مجموعا می شود 400 هزار تومان. حال چنانچه اگر شما 1 بار یا 2 بار طی یک تا دو ماه قادر به پرداخت آن باشید کم کم مجبورید ماشین شخصی و لوازم منزل و سرانجام منزل را بفروشید و صرف اندام خود کنید.

در حالی که نزدیک به 100 درصد مشتاقان به کار بدنسازی قشر جوان و بزرگسالان تا مرز 35 سال اند. بدیهی است اکثر آنها دارای لوازم و منزل شخصی نیستند و حتی برخی هنوز ازدواج نکرده اند و به عبارتی استقلال مالی نداشته و از استطاعت کافی برای پرداخت هزینه های مکملی برخوردار نیستندو آن وقت چنین مطالعاتی از توصیه مصرف برخی مکمل ها شما را اغوا کرده و یا با انتخاب وزنه های سنگین موجب بروز آسیب و استاپ پیشرفت جسمی خود می گردید. اما راهکار چیست؟

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=963