Untitled-11

نبرد همبرگر و استیک!

3155
3156

بازدید

نبرد همبرگر و استیک!

غذاهایی مثل همبرگر و کباب کوبیده بسیار ارزان تر از غذاهایی مثل استیک و کباب چنجه هستند، آیا می توانیم جای ثابتی را در رژیم غذایی ام به آنها اختصاص دهم؟

اگر قصد مصرف غذاهایی مثل همبرگر و کباب کوبیده را در رستوران ها دارید، اصلا بعنوان یک بدنساز به سود شما نخواهد بود! در واقع حتما این مثل قدیمی را شنیده اید که هیچ ارزانی بی علت نیست! اگر می بینید که غذاهایی مثل همبرگر و کباب کوبیده همواره جزء ارزان ترین غذاها ( در میان غذاهای گوشتی) بشمار می آیند، دلیلش کیفیت پایین گوشتی است که در تهیه آنها استفاده می شود، در واقع معمولا رستوران ها از چرب ترین و بی کیفیت ترین بخش های گوشت گوساله و گوسفند برای تهیه این غذاها بهره می برند.

همبرگر و استیک

اما اگر قصد تهیه و آماده سازی چنین غذاهایی را در خانه دارید، این بستگی به هدف شما و عکس العمل بدنتان در برابر آنها دارد. به هر حال رایج است که بخش های چرب تر گوشت را برای چرخ کردن و تهیه چنین غذاهایی مورد استفاده قرار می دهند بنابراین بطور معمول مقدار چربی موجود در همبرگر و کباب کوبیده، حتی وقتی در خانه تهیه می شود در سطح بالایی است. حالا اگر با مصرف آنها احساس می کنید که چربی بدن شما در حال افزایش است، سعی کنید استیک و کباب چنجه را جایگزین کنید. اما اگر بطور ذاتی بدن کم گربی دارید و یک بدنساز سخت رشد بشمار می آیید ، کالری اضافی حاصل از غذایی مثل همبرگر می تواند به شما کمک کند برای افزایش سایز. در واقع لازم است شرایط بدنتان را ارزیابی کنید و البته نکات دیگری هم هست که در انتخاب بین این دو دسته از غذاها باید مد نظر داشته باشید:

بطور معمول توصیه ما این است که از غذاهایی مثل استیک و کباب فیله استفاده کنید، چون از کم چربی ترین و با کیفیت ترین بخش های گوشت گوساله تهیه می شوند که برای بدنسازان بهترین منبع پروتئین بشمار می آیند فارغ از اینکه در فاز حجم یا رژیم باشید. البته باید دقت کنید که در برخی از رستوران ها استیک با یک لایه اضافه چربی سرخ شده و با سس سفید که می تواند چربی بالایی داشته باشد سرو می شود که باید نسبت به آن هوشیار باشید.

سعی کنید برای تهیه استیک و انواع کباب ها از بهترین بخش های گوشت گوساله از جمله فیله و راسته که چربی کمتری دارند بهره بگیرید. در عین حال اگر به غذاهایی مثل همبرگر و کباب کوبیده و مشابه آن علاقه زیادی دارید و می خواهید از رژیم غذایی تان هم تخطی نکنید، می توانید کم چربی ترین بخش های گوشت را چرخ کرده و در آماده سازی این غذاها مورد استفاده قرار دهید که در این صورت مقدار کالری و پروتئین حاصل از آن تفاوتی با استیک یا کباب چنجه نخواهد داشت و البته از نظر قیمت هم به همان گرانی خواهد بود!

مقایسه استیک ( یا کباب تهیه شده از گوشت گوساله) با همبرگر ( یا کباب کوبیده ) با مقدار چربی های مختلف :

180 گرم از :

مقدار کالری

چربی*

پروتئین*

استیک از بخش های بدون چربی گوشت گوساله

استیک از بخش های چرب تر گوشت گوساله

همبرگر با گوشت بدون چربی ( 95 درصد)

همبرگر معمولی (75 درصد)

( *) بر حسب گرم

296

536

303

473

11

40

12

32

46

44

45

43

منظور از گوشت بدون چربی، بخش هایی از گوشت است که چربی مشهود و قابل رویتی با دید غیر مسلح نداشته باشد.

مقادیر ذکر شده برای استیک در شرایطی است که استیک بین طوری روی باربیکیو ( بدون روغن اضافی) طبخ شود نه داخل روغن یا کره

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1075