رژیم های پر پروتئین برای نوجوانان

2882
2883

بازدید

رژیم های پر پروتئین برای نوجوانان

–   پسر نوجوان من علاقه زیادی به بدنسازی دارد و دوست دارد در آینده به یک بدنساز موفق بدل شود. به تازگی رژیمی پر پروتئین را در پیش گرفته. آیا این نوع رژیم ها برای سلامتی اواثر منفی ندارد؟

در واقع نه. البته این بستگی به مقدار پروتئین موجود در رژیم او هم دارد. به هر حال هر درشت مغذی با ریزمغذی که بیش از اندازه مصرف شود، می تواند برای بدن مضر باشد. توصیه من به پسر شما این است که به تمرینات منظم و مداوم ادامه دهد و هر مقدار پروتئین که به نسبت وزن وسطح تمرینش برایش مناسب است، مصرف کند. درست است که صحبت های منفی زیادی در رسانه های مختلف در مورد رژیم های پر پروتئین شنیده می شود، ولی حقیقت این است که در مورد تاثیر منفی این نوع رژیم ها بر افراد سالم اغراق شده. اینکه از نظر تئوری چه ادعاهایی در مورد سلامت یا عدم سلامت یک ماده غذایی مطرح می شود، اهمیت واقعی ندارد، آنچه در عمل اهمیت دارد این است که بتوان تحقیقات معتبر و مستدلی ارائه کرد که این مسائل را در دنیای واقعی ثابت کرده باشد، و ما دعوت می کنیم از هر کسی که مدعی است تحقیق معتبری در دست دارد که ثابت می کند رژیم های پر پروتئین عوارض منفی برای افراد سالم بدنبال دارد، مستقیما برایمان ارسال کند تا عینا در نشریه چاپ کنیم. ولی تا وقتی چنین مدرکی در دسترس نباشد، ما همچنان بر نظر خود استواریم که رژیم های پر پروتئین برای افراد سالم عارضه منفی در پی ندارد، حتی برای افراد نوجوان.

در طول دهه اخیر، مطالعات متعددی بر ورزشکارانی که از رژیمهای با پروتئین بسیار بالا برای مدت طولانی استفاده کرده اند، انجام شده و نتیجه همه آنها این بوده که در صورت سالم بودن افراد قبل از بررسی ها، تمام شاخص های عملکرد صحیح کلیه در این افراد پس از بررسی های طولانی همچنان دست نخورده و سالم باقی مانده و تکرار این تحقیق در کشورها مختلف در سراسر دنیا کمک زیادی کرده تا این باور اشتباه قدیمی در بین مردم کاهش یابد، هر چند که هنوز هم بسیار بر باورهای غلط خود پافشاری می کنند.

بنظر می آید که پسر شما در جهت تبدیل شدن به یک بدنساز موفق در آینده، قدم های صحیحی بر می دارد. علاوه بر تمرین با وزنه، بدنسازان نیاز به پروتئین دارند برای کمک به ترمیم و رشد عضلات. پسرتان باید روزانه 2/2 گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدنش دریافت کند( بخصوص که علاوه بر رشد عضلات، سنین نوجوانی سن رشد کلی افراد از جمله رشد اسکلتی هم بشمار می آید و جهت دستیابی به حداکثر پتانسیل برای رشد، تامین پروتئین کافی برای بدن ضروری است)

این حقیقت که پسرتان می خواهد از رژیم های بدنسازی تبعیت کند، نباید باعث نگرانی شما باشد.بخصوص که بسیاری از نوجوانان امروز نسبت به رژیم غذایی و سلامت بدنشان بسیار بی اهمیت هستند و بیشتر فکر و تمرکزشان روی تفریحات و خوش گذرانی های نامناسب است. خوشحال باشید که فرزند شما در مسیر ورزش و سلامتی حرکت می کند، و سعی کنید در این مسیر از او پشتیبانی کنید و البته راهنمایی های علمی و مفید را در جهت طی این مسیر به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.

دانش ورزش – مرداد ماه 1391

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1074