در فصل بهار، بهاری بخورید

2630
2631

بازدید

در فصل بهار، بهاری بخورید

 

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در فصل بهار غذای سبک و زود هضمی بخورید. زیرا در این فصل چربی های اضافه فصل زمستان در بدنتان انباشته شده است.

چای زنجبیل تازه و داغ نیز به شما کمک می کند مواد اضافی بدن را سریع تر دفع کنید. نوشیدن شربت های لیمو، نارنج، آلبالو، به ، غوره ، انار، سنکنجبین، کاسنی و زرشک نیز در این فصل توصیه می شود.

سعی کنید میوه و سبزیجات را از وعده هایی غذایی خود حذف نکنید و با خوردن جوانه ها در سالاد، همراه سبزیجات و مصرف سوپ سبزی و انواع بورانی در وعده ناهار، مفیدتری به بدن خود برسانید.

سبزیجات سبز رنگ جوان مثل ریحان، کرفس، کاهو، اسفناج، بامیه، کدو، کلم ، برگ سبز تربچه و چغندر را فراموش نکنید.

خورش ها و خوراک های سبزیجات را بدون سرخ شدن تهیه کنید و میوه های تازه فصل مثل انواع توت ها همراه بادام خام و فرنی، تمر هندی ترش یا شیرین، کاهو با سنکنجبین از میان وعده های مفیدی هستند که مصرفشان توصیه می شود.

تنقلات گرم و پر کالری را کنار بگذارید.

 

برای پاکسازی کبد از غذاهای با طبع گرم، تلخ و بویژه شور باید پرهیز شود. در این فصل شما به گوشت قرمز کمتری نیاز دارید و باید از مصرف مواد و غذاهای چرب و تند بپرهیزید.

تغذیه متعادل، آلرژی فصل بهار را نیز کاهش می دهد. متخصصان معتقدند ویتامین D3 می تواند التهاب را کاهش دهد یا ویتامین C از استرس وارد به بدن بر اثر آلرژی ها می کاهد. ویتامین A نیز به عملکرد مناسب مخاط بدن کمک می کند و ویتامین B12 مناع از فعالیت باکتری های حساسیت زا در روده می شود. مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود و مصرف آن از آلرژی های فصل بهار پیشگیری می کند. خوردن مرتب آن به مقاوم شدن افرادی که به گرده گیاهان در فصل بهار حساسیت دارند، کمک فراوانی می کند.

هویج، اسفناج و دیگر سبزی های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت های فصلی جلوگیری می کنند.

 

مکمل نخورید

 

 

به هیچ عنوان به مکمل های غذایی اعتقاد ندارم، زیرا این مکمل ها در طب جایگاه خوبی ندارند، چه برسد به این که کار درمان انجام دهند و اگر فکر کنیم با مصرف آن ها می توانیم دردهای استخوانی را کاهش دهیم، سخت اشتباه کرده ایم. مکمل ها به طور کلی رد نمی شوند ولی جایگاه درمانی ندارند و ما فردی را نداریم که تنها به دلیل استفاده نکردن از مکمل ها و تغذیه ناکافی دچار دردهای استخوانی شده باشد.

 

پدیده ورزش/ دو هفته نامه خبری، ورزشی، اجتماعی /  شماره 100 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1368