UFC-BJ-Bag-Room

انسان در نقش کیسه شن تمرین

3412
3413

بازدید

انسان در نقش کیسه شن تمرین

 

سن سی دینو کارداس 3 را در کاراته سبک انشین کسب کرده است در سال 2007 سفری به ژاپن داشت تا از سوی پایه گذاران سبک انشین یعنی کانچو نینوما وسن سی ماسودا مورد امتحان قرار بگیرد. کارداس به همراه برادرش سنپای لوکاس مقر اصلی انشین کاراته در ملبورن استرالیا را اداره می کند و این سبک را به بیش از 100 هنرآموز آموزش می دهد. سن سی کارداس در ابتدا در سبک آشیهارا کاراته آموزش می دید و حتی دان 2 خود را در سبک آشیهارا کسب کرد اما پس از آنکه کانچو نینومیا از سبک آشیهارا کناره گرفت و سبک انشین کایگان را آغاز کرد، کارداس نیز در سال 1998 سبک خود را به انشین تغییر داد. از آن زمان به بعد کارداس تحت نظر کانچو نینومیا هم در مرکز استادی کاراته دنور در کلرادو واقع در ایالات متحده و هم در استرالیا به طور گسترده ای آموزش دیده است.

حال سن سی دینو مشغول آماده سازی خود برای شرکت در رقابتهای سالیانه جهانی ساباکی می باشد که نام و وجهه خوب کانچو نینومیا در سبک فوق این مسابقات را به رقابتی با کیفیت و معتبر تبدیل ساخته است.

 

انسان در نقش کیسه شن تمرین

استفاده از سپر محافظ

 

 

با آنکه جنگجویان ژاپنی از سیر محافظ در سطح وسیعی استفاده می کنند و به خصوص در سبکهایی از کاراته بسیار مطرح است اما در استرالیا وسیله ای نسبتا جدید محسوب می شود و هنوز به طور گسترده در دسترس رزمی کاران قرار نگرفته است. با وجود این، سپر محافظ ابزاری مفید است که در سیستم مبارزات فول کنتاکت مورد استفاده قرار میگیرد و از آنجاییکه جنگجو را قادر می سازد تا به هدف متحرک ضربه بزند در سبک هایی همچون انشین کاربرد دارد. همچنین این وسیله جنگجو را وادار می سازد تا از حرکات پای گریزی استفاده کند و حملات طرف مقابل را ملایم تر کند، به علاوه نگهدارنده سپر می تواند قبل از انجام حمله متقابل به جنگجو چنان فشاری وارد کند که موجب تغییر موقعیت وی شده و او را مجبور نماید تا از ساباکی ( تغییر بدنی ) استفاده نماید.

نگهدارنده سپر همچنین می تواند طرف مقابل را تحریک به عقب نشینی کند و او را مجبور سازد تا با ضربه های تهاجمی پرقدرت و پی در پی کار را دنبال کند. در زمان مناسب در طول تمرین اندام زیرین مهاجم مورد هدف قرار گرفته می شوند و طرف مقابل سپر محافظ را نگه می دارد تا بتواند نگهدارنده سپر را تکان دهد و با گرفتن اندام تحتانی، شانه یا سر او را تحریک کند.

در این تمرین، سمپای لوکاس کارداس حمله را طوری شروع میکند که حریف را وادار به دفع حملات کند و همان طور که سن سی دینوکارداس با سپر عقب نشینی می کند، طرف مقابل هم مجبور به تبعیت از او و تغییر شیوه خود می شود.

نکته جانبی دیگری وجود دارد و آن این است که می توان از شخص سومی برای ایجاد مقاومت در پشت استفاده کرد بدین صورت که از کمربندی استفاده شود که به کمربند خود مبارز دوخته شده است. سپس مبارز حملات خود را در حالی ادامه می دهد که از پشت کمربند او کشیده می شود.

 

ماهنامه ورزشی قهرمان 83 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1488