waterpolo2

قوانین جدید واترپلو

3045
3046

بازدید

خسرو امینی            نایب رئیس فدراسیون شنا و رئیس کمیته فنی کنفدراسیون شنا آسیا

    فینا در اجلاس فنی خود در جریان دوازدهمین دوره مسابقات جهانی شنا در ملبورن استرالیا تصمیم به اجرای تغییراتی در قوانین جهانی واترپلو گرفت که این تغییرات در سال 2007 اعمال می شود و از این پس قوانین جدید که در ادامه تقدیم می شود در مسابقات اجرا خواهد شد.

1-اگر بازیکن هر یک از تیمها در زمان استراحت بین دورهای بازی- در جریان تایم اوت و یا پس از بثمر رسیدن یک گل و قبل از شروع مجدد بازی مرتکب خطای بدرفتاری گردد، این بازیکن برای بقیه مدت بازی اخراج شده ولی جایگزین او بلافاصله وارد بازی می گردد. هر سه مورد فوق الذکر را مانند خطایی که در زمان استراحت بین دورها واقع می شود تلقی می نماییم.

اگر اخراج در بین دونیمه رخ دهد، بازی با شنا از وسط محوطه شروع خواهد شد. اگر خطا در هنگام تایم اوت رخ دهد، بازی با یک پرتاب آزاد توسط تیمی که درخواست تایم اوت نموده شروع شده و اگر خطا بعد از به ثمر رسیدن گل رخ دهد بازی با یک پرتاب آزاد توسط تیمی که گل خورده شروع می شود.

همه موارد فوق اصلاح ماده 10-21 می باشد.

2- اگر خطای وحشی گری توسط دو بازیکن از دو تیم مختلف و بطور همزمان در یک دقیقه آخر بازی و یا دقیقه آخر دور دوم وقت اضافی رخ دهد، مربی تیم صاحب توپ می تواند انتخاب نماید که توپ را در اختیار داشته و بازی را بدون زدن پنالتی با یک 30 ثانیه جدید از وسط محوطه بازی شروع نماید ( در این حالت مربی تیم دیگر نیز نمی تواند پنالتی بزند) یا مربی تیم صاحب توپ تصمیم به پرتاب پنالتی برای هر دوتیم بگیرد که در این صورت ابتدا تیم مالک توپ و سپس تیم دیگر پنالتی را اجرا نموده و پس از آن بازی از وسط محوطه توسط تیم صاحب توپ شروع خواهد شد.

3- بازیکنانی که برای بقیه مدت بازی تحت عنوان بدرفتاری و بی احترامی ( ماده 10-21) و یا وحشیگری ( ماده 11-21 ) و یا با دریافت کارت قرمز از بین بازیکنان ذخیره جریمه می شوند باید محوطه استخر را ترک نمایند.

4-بازیکنانی که پرتاب پنالتی را از روی خط 5 متری انجام می دهند، باید روی خط 5 متری قرار گرفته و در هنگام زدن سوت توسط داور برای پرتاب پنالتی نباید قبل از رها شدن توپ از دست بازیکن از خط 5 متری عبور نماید.

5- بازیکنان تیم مدافع در هنگام پرتاب توپ در خطای پشت 5 متر نباید برای پرتاب کننده ایجاد مزاحمت نماید.

6- پرتاب با شوت قوس توسط بازیکنی که پرتاب پشت 5 متر باو داده شده کاملا صحیح است، ولی باید مقررات عدم تاخیر در پرتاب به طور کامل رعایت شود.

7- اگر مربی تیمی که گل دریافت کرده بلافاصله پس از گل درخواست تایم اوت نماید، داور 2 بار سوت را بصدا در آورده و تایم اوت را به میز اعلام می نماید. بازیکنان در این حالت به نیمه مربوط به خود می روند و پس از 45 ثانیه می توانید به هر محلی از محوطه بازی رفته و پس از یک دقیقه پایان تایم اوت داور با بصدا در آوردن سوت، بازی را شروع می نماید.

نشریه رسمی فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران شنای ایران – شماره 8

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1084