vitamin-d

ضرورت ویتامین D برای ورزشکاران

3135
3136

بازدید

ضرورت ویتامین D برای ورزشکاران

انواع شیر و غلات و غذاهای روزانه دیگر که سرشار از ویتامین D می باشند به دلیل وجود عوامل موثر در سلامتی بسیار توصیه شده است. ویتامین D عامل مهمی در سلامتی انسان می باشد. ارزش این ویتامین به عنوان یک ریزمغذی بسیار فراتر از باور دانشمندان است به طوری که حمایت از سوخت و ساز کلسیم جهت قوی سازی استخوان های بدن انسان بر عهده این ویتامین می باشد. در واقع بر اساس مطالعه ای که در مجله علم و پزشکی در ورزش صورت گرفته، این طور بیان شده است که ویتامین d یا همان ویتامین مخصوص نور خورشید، نقش مهمی در فرایند سنتزی پروتئین ها ایفا می کند.

ویتامین D

مطالعه ای که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ارتباط به ویتامین D انجام شد این نتیجه را بدست آورد که سطحی متعادل و کافی از ویتامین D در اندازه و توانایی عضلات نقش مهمی را دارا می باشد. چه اتفاقی می افتد اگر به اندازه کافی ویتامین D را جذب بدن خود نکنید؟ مطالعات نشان داده است که زنانی که کمتر از میزان توصیه شده ویتامین D دریافت می کنند در مقایسه با زنانی که به حد کافی ویتامین D جذب می کنند، دارای چربی بیشتری می باشند.

اگرچه بدن انسان از طریق مجاورت نور خورشید با پوست قادر به تولید ویتامین D می باشد، اما کرم های ضد آفتاب مصرف شده در تابستان مانع از تماس امواج نور خورشید با پوست می شود.

در طول زمستان، مردم ساکن در نیمکره شمالی امکان استفاده از نور خورشید جهت دریافت ویتامین D کافی برای بدن را از دست می دهند. در این نقاط از زمین، پوشش های غذایی در قالب مولتی ویتامین های قوی می تواند مفید فایده باشد.

دانش ورزش – سال بیست و ششم

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1126