سرعت اجرای تمرینات بدنسازی و نقش آن در وزن و حجم

2968
2969

بازدید

سرعت اجرای تمرینات بدنسازی و نقش آن در وزن و حجم حرکات عضلانی و تغییر استیل بدن

 

سرعت اجرای تمرین از نظر تعداد تکرار در یک ست اعم از تند، کند و متوسط می تواند با وزنه و دستگاه بدنسازی را به رشته های تخصصی و تیپ بدنی افراد مختلف بخش بندی کند.

رشته های ورزشی سرعتی می توانند به منظور افزایش سرعت و همچنین قدرت- حرکات با وزنه و دستگاههای کششی را با سرعت اجرا نمایند. بدیهی است در بسیاری از رشته های ورزشی ورزشکار در زمان پایانی یا روزهای پایانی نزدیک به مسابقه تمریناتش باید بر اساس اجرای تکنیک های بکارگیری در روز مسابقه باشد. بنابراین در کار با وزنه و یا دستگاه – هدف بدنسازی بادی بیلدینگ نیست بلکه برخی رشته ها مثل کُشتی، بوکس تمرینات با وزنه را برای افزایش نیرو و یا استقامت عضلانی و افزایش سرعت عمل و عکس العمل روز مسابقه به تمرین با وزنه روی می آورند.

در نتیجه اجرای سرعتی تمرین با وزنه برای رشته های ورزشی سرعتی می تواند علاوه بر افزایش قدرت و استقامت، سرعت ورزشکار آن را افزایش دهد.  برخی رشته های ورزشی نیازی به سرعت بالا ندارند.اما نیاز به تقویت عضلات و پیشرفت عضلات دینامیکی و یا استقامت عضلانی و برخی نیاز به بعضی از فاکتورهای آمادگی جسمانی مثل عضلات انفجاری دارند. مثل- یک پرنده در دو میدانی یا پرش ارتفاع که ورزشکار با سرعت نیازی به اجرای تکنیک ندارد بلکه به دقت و تقویت عضلات انفجاری پاها دارد تا بیشترین اوج را در لحظه صعود از مانع داشته باشد و با یک عکس العمل تکنیکی توام با سرعت از عهده اجرای پرش برآید. پاورلیفتر کاران، وزنه برداران ، پرس قدرتی نیاز به سرعت بالا یا حتی متوسط حرکات ندارند بلکه با اجرای سرعت کند و انتخاب وزنه سنگین به کندی می توانند توان و استقامت عضلات بویژه قدرت آنها را برای روز مسابقه خود با تمرینات با وزنه افزایش دهند. البته برخی افراد تمرین با وزنه را دو منظوره می کنند. یعنی هم تمرین با وزنه و دستگاه را برای فیتنس و تغییر سایز بدن مثل یک بادی بیلدینگ کار هدف دارند و همچنین برای افزایش قدرت رشته اصلی شان. در لابلای این بحث متوجه می شویم که هرچه سرعت اجرای کار با دستگاه و وزنه کم باشد نوع تمرین حجمی محسوب می شود و بدن ورزشکار حجمی تر رشد می کند. اشکال این روش آن است که در اثر گذر زمان کوتاه وقتی فرد به ماکزیمم قدرت رسید، استاپ حجمی آغاز می شود و پیشرفت گذشت متوقف می گردد. روش اجرای تکنیک کار با وزنه و دستگاه با سرعت متوسط می تواند بهترین روش اجرای کار با وزنه و دستگاه ها برای پرورش اندام کاران باشد زیرا فرد هم حجم خود را حفظ می کند و هم از چربی زیر پوست می کاهد. روش اجرای تکنیک کار با وزنه و دستگاه سرعتی غالبا برای افزایش استقامت عضلانی و افزایش سرعت بکار می رود. با این روش سرعت تمرین می توان عضلات را کات کرده و یا استقامت تنفسی را افزایش داد. این روش بهترین روش تمرین برای بانوان بالای 40 سال است، اما رعایت بکارگیری وزنه های سبک الزامی است.

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=991