angizeh-varzesh

زمانی که ورزش انگیزه شما را کم و روحیه تان را تضعیف می کند!

3271
3272

بازدید

 

چگونه می توانم مغزم را درگیر ایجاد انگیزه برای ورزش کنم؟ من می دانم که انجام این کار مهم است . اما من هرگز میل به انجام آن ندارم و اگر هم برای آن تلاش کنم در هر صورت من زمان سختی را برای رسیدن به یک نتیجه ی مناسب دارم.

مردمی که در بیرون کار می کنند مانند مردمی که این گونه نیستند مشغولند. و اختلاف در بعضی از روش های آن هاست، این افراد به طریقی خود را سرگرم ورزش می کنند. حتی زمانی که به بعضی از کارهای خود نمی رسند باز هم ورزش را دوست دارند.

  • این یک جواب ساده نیست!

بعضی از افراد از لحاظ ژنتیکی تمایل به حرکت دارند. اگر یک گروه را در یک قفس با ورزش نگه دارند، گروهی از آن ها فقط می چرخند، گروهی به بالا می پرند و بعضی دیگر کارهای دیگری انجام می دهند. همچنین بعضی از مردم نمی توانند در خانه منتظر بمانند و به وسایل ورزشی مورد علاقه خود مراجعه می کنند، بیرون می روند، می دوند، و یا به کلاس ورزش مورد علاقه ی خود می روند. اما بعضی نمی توانند به چیزی بجز درخواست هایشان فکر کنند.

شما می توانید هرچیزی را با راهی که فکر می کنید عقلانی است انجام دهید. شما همیشه می توانید دلایلی را برای این که چرا فعالیتی را دوست ندارید یا این که آن برای شما درست نیست، یا این که چرا کارهایی را نمی توانید یا نباید انجام دهید دلیلی بیاورید. اما زمانی که فعالیت های روزانه شما پایین می آید غیر قابل قبول می شود. حتی اگر از قبل محدودیت فیزیکی یا بیماری داشته باشید، شما به این که هیکلتان را مناسب بسازید نیاز دارید.

 

هرچه از ورزش دوری کنید ظاهر منفی شما بیشتر ظاهر خواهند شد. و خطر بیماری های شما بالا می رود ( و اگر بیماری قبلی داشته باشید بیشتر و بدتر از گذشته ظاهر خواهد شد ) و در مدت کوتاهی وزنتان زیاد خواهد شد. به علاوه عضلاتتان شل می شود و احساس میکنید که کمتر فعالیت دارید. این تحلیل رفتن به سرعت شما را پیر می کند. بنابراین زمانی که شما اطلاعات درستی از این عوامل آسیب پذیر نداشته باشید غیر فعال خواهید شد.

می دانید چرا گاهی یک مرد 50 ساله پیرتر به نظر می رسد؟ فقط به علت ادامه ندادن ورزش ( و گاهی عادت های غذایی بد ) آیا شما میخواهید کار هایی انجام دهید که فعال باشید؟ خوب شما آنچه را که نیاز دارید تا انجام دهید را می شناسید.

چگونه خود را در ورزش ماهیگیری متحرک می کنید؟ این یک رویکرد عالی نیست. شما نیاز دارید تا برای این که خود را آماده بسازید ذخیره داشته باشید. در این رابطه عقایدی وجود دارد.

این شیوه به طرز شگفت آوری موثر است. انتخاب هایی که در زندگیتان می کنید یک بار شروع کنید. تعداد کمی از مردم هستند که انتخاب های خود را تغییر می دهند. اما خیلی از مردم هرگز عزم واقعی برای آن ها ندارند، با وجود این که بهترین منظور را از آن ها دارند. در زندگی سعی کنید انتخاب های خود را نگه دارید و برای بهتر شدن آن ها تلاش کنید. اما حتی اگر آن ها را متوقف کرده اید می توانید از آن ها چیزهایی را دوباره به دست آورید.

آیا شما جلوی آیینه می ایستید و منتظر می مانید تا احساس کنید از آن چیزی که می بینید بهتر شوید؟ آیا شما منتظر می مانید تا برای بازی با بچه ها انرژی بیشتری داشته باشید؟ هر چه قدر هم که بتوانید منظم ورزش کنید شما به اداره انتظاراتی که دوست دارید از ورزش به دست آورید نیاز دارید تا بتوانید آن چیزی را که احساس می کنید تجسم کنید. همیشه به خود اجازه دهید تا چیز هایی را که می خواهید تجسم کنید.

ماشین های قلب خسته کننده هستند، اما آن ها یک ابزارند و اگر شما با آن ها جست وخیز کنید احساس می کنید که از شما سوء استفاده شده است. اگر فعالیتی را دوست دارید راه هایی را پیدا کنید که با انجام آن ها از این فعالیت لذت ببرید. برای مثال اگر می خواهید زبان فرانسه یا اسپانیایی یاد بگیرید باید برای بهتر خواندن از وسایل شنیداری استفاده کنید. این کار را می توانید همراه با قدم زدن انجام دهید و از آن لذت بیشتری ببرید. یا اگر اهل فیلم دیدن و گوش دادن به اخبار سیاسی هستید بهتر است زمان پخش آن ها به جای نشستن روی مبل راحتی از ورزش های پدالی که در خانه دارید استفاده کنید مسلما این از نشستن روی مبل بهتر است.

در کلاس های تناسب شرکت کنید. در آن جا چیزهای مفیدی به شما آموزش می دهند و آنچه از خود انتظار دارید به آن خواهید رسید. در آن ها می تواند آموزش ورزش های آمادگی، رقصیدن، ایروبیک و .. داده شود. در این آموزش ها بعضی از مربیان به تنفس اهمیت زیادی می دهند. و بعضی از مربیان به شما مهارت هایی را آموزش می دهند که در آن ها شما می توانید همراه با کارهای روزانه ی خود ورزش های ایروبیک را انجام دهید.

 

پدیده ورزش/ دو هفته نامه خبری، ورزشی، اجتماعی   شماره 99

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1556