220px-FreestyleWrestling5

تاریخچه و قوانین کشتی آزاد

3091
3092

بازدید

کــــشـتـــی آزاد

FreestyleWrestling5.jpg
 width=

 

     کشتی آزاد یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که در سراسر دنیا تمرین می‌شود و به همراه کشتی فرنگی یکی از دو سبک کشتی است که در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. منشأ اصلی کشتی آزاد همچون همتای آمریکائی‌اش کشتی حرفه‌ای در کشتی کچ است. این ورزش با این نام در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا توسعه یافت و در سده ۱۹ به یکی از سرگرمی‌های جذاب و مردمی در جشن‌ها تبدیل شد.[۱] در کشتی آزاد نیز مانند کشتی فرنگی هدف اصلی چسباندن شانه حریف بر تشک است که به پیروزی فوری (ضربه فنی) منجر می‌شود و برخلاف کشتی فرنگی کشتی‌گیران اجازه گرفتن پای حریف و استفاده از پای خود را دارند.

مسابقات کشتی آزاد از المپیک ۱۹۰۴ وارد المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ رقابت‌های این رشته در بخش زنان نیز برگزار می‌شود.

       فهرست مندرجات

  • ۱ مقررات
  • ۲ اوزان
  • ۳ منابع

 

              مقررات

بر اساس مقررات بین‌المللی هرگونه گرفتن، ضربه زدن و پرتاب کردن ملایم حریف مجاز است. اما هر نوع گرفتنی که زندگی یا سلامتی اعضای حریف را به خطر بیندازد مانند گرفتن گلو ممنوع است. همچنین استفاده از لگد، مشت، کله زدن و گرفتن دوبنده ممنوع است. نقض قانون منجر به گرفتن اخطار به کشتی‌گیر می‌شود و سه اخطار کشتی‌گیر را از ادامه مسابقه محروم می‌کند. در هنگام نقض شدید مقررات کشتی‌گیر را می‌توان بی‌درنگ از مسابقه اخراج کرد.

مسابقات می‌بایست روی تشک کشتی که حداقل ۹ متر قطر دارد برگزار شود.

               اوزان

مسابقات کشتی مردان در رده سنی بزرگسالان در هفت وزن ۵۵ کیلوگرم، ۶۰ کیلوگرم، ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم، ۸۴ کیلوگرم، ۹۶ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود.

مسابقات کشتی زنان در المپیک در چهار وزن ۴۸ کیلوگرم، ۵۵ کیلوگرم، ۶۳ کیلوگرم و ۷۲ کیلوگرم برگزار می‌شود. اما مسابقات قهرمانی جهان در هفت وزن (از ۴۴ تا ۷۲ کیلوگرم) انجام می‌شود.

           منابع

  1. ↑ Freestyle Wrestling. وب‌گاه رسمی فیلا. بازدید در تاریخ فروردین ۱۳۸۸.
  • “freestyle wrestling.” Encyclopædia Britannica. 2009. Encyclopædia Britannica Online. 01 Apr. 2009
(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1550