sport-2-header

بهترین زمان تمرین !؟

3128
3129

بازدید

بهترین زمان تمرین !؟

نویسنده : چالز پولیکین

شما حتما به طور غریزی متوجه شده اید که بهترین زمان برای تمرین همان زمانی است که هم بالاترین سطوح انرژی را برایتان فراهم می کند و هم با برنامه زندگی تان همخوانی دارد. تفاوت های فردی در مورد بهترین زمان بروز برای تمرین ناشی از این حقیقت است که ریتم های شبانه روزی ( ساعت بیولوژیکی) در افراد مختلف اندکی تفاوت دارد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نکات ارزشمندی را برای ما روشن می کنند:

  • بر اساس تحقیقات، در فعالیت هایی مثل تمرینات قدرتی که عملکرد فرد نیازمند سیستم بی هوازی است، عملکرد قدرتی در اواسط بعدازظهر و اوایل عصر به طور قابل توجهی بهتر می باشد. این تاثیر به خصوص در مورد تولید توان صدق می کند، یعنی در ورزش هایی که نیازمند تولید قدرت بیشینه با سرعت زیاد هستند.
  • در فعالیت های سرعتی، ورزشکاران در صورت انجام مسابقه یا تمرین در اواسط بعدازظهر و اوایل عصر معمولا زمان های بهتری را به ثبت می رسانند برخورداری از قدرت و سرعت بیشتر در اواخر روز احتمالا ناشی از این حقیقت است که دمای بدن به مرور در طول روز افزایش یافته و منجر به بهبود انعطاف پذیری و عملکرد عضلات می شود.
  • در مورد چربی سوزی شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه افرادی که در حدود 6 عصر تمرین می کنند، معمولا پس سوزی (EPOC ) بیشتری را هم تجربه می کنند برخورداری از EPOC بیشتر بدین معنی است که بدن در طی دوره ریکاوری پس از تمرین هم کالری بیشتری را می سوزاند. در عین حال، تحقیقات نشان می دهند که در مورد تمرینات استقامتی، ساعت تمرین از تاثیر چندانی بر عملکرد برخوردار نیست، اما تجربیات فردی در این زمینه متفاوت هستند.
  • یکی از نکات جالب توجهی که در مورد مردان مشخص شده است، این است که تستوسترون در هنگام صبح در بالاترین سطح خود است و به مرور در طول روز افت می کند. بر این اساس، وزنه زدن در هنگام صبح ممکن است بهترین گزینه برای عضله سازی باشد. به علاوه، به نظر می رسد که در مردان، تمرین در صبح باعث بروز پاسخ تستوسترون بهتری در مقایسه با تمرین در ساعات بعدی روز می شود.

بهترین زمان تمرین

گلوتامین چیست ؟

گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید موجود در بافت عضله است. این ماده از کم کاری عضلات جلوگیری می کند و ترمیم آنها را بهبود می بخشد. در واقع پس از ورزش هر چه بهتر و سریع تر به حالت اولیه خود برگردید بهتر و قوی تر می توانید به ورزش ادامه دهید.

گلوتامین از دسته اسید آمینه های غیر ضروری است که در بدن به میزان بسیار ساخته می شود اما در تمرینات سنگین از این اسید آمینه به عنوان سوخت بدن استفاده می شود و پس از تمرین از این اسید آمینه تهی می گردد. جالب است بدانید که 60 تا 70 درصد اسید آمینه های بدن را گلوتامین تشکیل داده است.

به گلوتامین غذای مغز یا اسید آمینه متفکران نیز می گویند. این مکمل تاثیر بسیاری بر روی تمرکز و تقویت حافظه دارد، از این رو در ورزش های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. ورزشکاران رزمی و کشتی گیران که احتیاج به تمرکز کافی و از بین بردن استرس در مقابله با حریفان قدر را دارند، گلوتامین بهترین انتخاب برای آنها است. در دوره های کات که شما خود را برای مسابقات آماده می کنید و رژیم غذایی خود را محدود می کنید، بدن شما برای بدست آوردن سوخت، پروتئین های موجود در بافت ها را تجزیه می کند که برای مقابله با این روند و از دست ندادن حجم بدن، گلوتامین بهترین چاره کار است.

از مهم ترین فواید گلوتامین : سرعت بخشیدن به ریکاوری و بازسازی عضلات پس از تمرین ومقابله با هورمون کورتیزول که این هورمون باعث فرسایش و تحلیل عضلات می شود. از سوی دیگر سیستم ایمنی بدن را که بر اثر تمرینات سنگین تضعیف می گردد، تقویت می کند و باعث سرعت بخشیدن به سوختن چربی های بدن می گردد. این ماده به بدن کمک می کند مواد غذایی را بهتر جذب کند و در جا به جایی اسید آمینه های دیگر نقش اساسی دارد.

دانش ورزش – سال بیست و ششم – تیرماه 92

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1116