ski-2791

اسکی را در تعطیلات بیاموزیم – طریقه ایستادن و حمل چوب

2878
2879

بازدید

برای اینکه بتوانیم یک اسکی باز بدون کمترین ایراد باشیم بایستی قدم به قدم مراحل را خوب یاد بگیریم. نقض در یادگیری هر مرحله میتواند باعث ایرادات جبران ناپذیر در مراحل بعدی گردد. هیچ کدام از بخشها را سهل نگیرید. در مرحله اول یادگیری پس از آشنایی با وسایل مورد نیاز تمرین شما باید قادر باشید با استفاده از چوب اسکی در روی برفها بایستید و یا در یک سطح کم شیب بدون سر خوردن ثابت بمانید. همچنین شما باید طریقه درست حمل چوب اسکی در داخل پیست را بیاموزید تا کمترین خطر شما و اطرافیانتان را تهدید نماید..

طریقه درست ایستادن

در ابتدا شما بایستی کفشها را به پایتان کنید و با فیکسر کفش را بر روی چوب ثابت کنید. ایستادن درست در روی پیست را اسنو پلو میگویند. این وضعیت بدین صورت است که شما باید نوک انگشتان خود را به سمت داخل متمایل کنید. یعنی اگر دو خط در امتداد چوبهای اسکی شما رسم شود باید به هم در جلو برخورد کنند و شکل وی انگلیسی V بر روی زمین رسم گردد.

ski-2791

 

این وضعیت برای زمانی که در یک جاثابت هستید و یا قصد شروع حرکت را دارید بسیار مفید است. در این وضعیت پاها نیز بیشتر از عرض شانه باز هستند تا سطح اتکا یا تعادل بیشتری برای شما به وجود آید

 

توجه داشته باشید که اگر شما در یک سطح نسبتا شیب دار قرار دارید و احتما سر خوردن شما به جلو زیاد است لبه داخلی کف پا را به سمت داخل کمی بچرخانید تا لبه داخلی چوبهای اسکی در داخل برفها گیر کنند. در این وضعیت شما در محل کاملا ثابت خواهید ماند و تنها کافی است برای حرکت کف پاهها را به حات عادی تغییر دهید.

 

طریقه حمل چوبهای اسکی

حمل چوبهای اسکی و طرز درست حمل آن داخل پیست برای حفظ سلامت شما و دیگران، ایمنی و نیز راحت انجام گرفتن حمل بسیار مهم است.

ski-2934

 

اگر شما در یک مکان کم خطر و خلوت هستید و قصد حمل چوبها را دارید چوبها را به صورتی که کف آنها به هم چسبیده باشد در روی دوش خود قرار دهید و با یک دست دیگر باتومها را بگیرید. مواظب باشید تا کسی به چوبهای شما برخورد نکند.این حالت برای جاهای خلوت خیلی خوب است. توجه داشته باشید که در این وضعیت باید چوبها را کمی به سمت پایین بیاورید

 

اگر در یک جای شلوغ به سر میبرید باید چوبها را به صورت کاملا عمودی قرار داده و حمل کنید تا خطر کمتری اطرافیانتان را در بر گیرد.

 

منبع: مجله ورزش

ارائه: شاپور امرالهی

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=674