19527247251224230109159254109226138144420191

آموزش گام به گام کشتی (1)

2878
2879

بازدید

آموزش گام به گام کشتی (1)

زیربنای همه‌ی رشته های ورزشی

 


کشتی به عنوان یک فعالیت بدنی فواید زیادی را برای نوجوانان در بر دارد. این رشته‌ی ورزشی به هیچ گونه وسایل غیر طبیعی نیازی ندارد. در این رشته نه از توپ خبری است، نه از راکت و نه از حلقه بسکتبال.

 


جام جهانی کشتی

هر کشتی گیر نوجوانی در این رشته می‌تواند حریف هم وزن، هم سن و هم قد خود را به سمت عقب هُل دهد، به سمت جلو بکشد، عضلات او را به حالت کشش در ورد و یا حرکت را از او سلب کند. کشتی نیاز به حداقل امکانات ورزشی دارد و حضور هر کس به راحتی درآ ن امکان پذیر است.

زمانی که انسان در سنین نوجوانی است، وزن بدن به علت عاری بودن از چربی سبک است، بدن از انعطاف زیادی برخوردار است، اما قدرت بدنی در سطحی نیست که نوجوان را سرمد دیگران کند. بنابراین، می توان فعالیت‌های رقابتی را به عنوان فعالیت‌های پایه تلقی رخوردار است. کشتی مجموعه ای از حرکات است که با اصول صحیح بیومکانیکی برای اجرای فن منطبق شده است. چنانچه الگوی حرکتی شما از یک وضعیت ناتومیکی صحیح پیروی نکند، قدرت و توانایی اجرای فن در شما ضایع خواهد شد و نمی‌توانید به طور ایده ل کشتی بگیرید.

کشتی بر روی تشک مجموعه ای از حرکات ایزوتونیک (پویا و متحرک) و ایزومتریک (ایستا و پایدار) است. قدرت و انعطاف پذیری محصول طبیعی این رشته‌ی ورزشی است.

کنترل و تعادل بدن را که یک نوجوان در حین کشتی به طور عادی فرا می‌گیرد، او را در اجرای فعالیت‌های رشته های ورزشی دیگر یاری می‌کند. در همین ارتباط به چند نکته از امتیازهای رشته کشتی اشاره می‌کنیم:

کشتی همانند ژیمناستیک به بهبود گاهی از فضا (درک موقعیت بدنی خود در فضا) کمک می‌کند

کشتی بر روی تشک مجموعه ای از حرکات ایزوتونیک (پویا و متحرک) و ایزومتریک (ایستا و پایدار) است. قدرت و انعطاف پذیری محصول طبیعی این رشته‌ی ورزشی است.

در این رشته، کشتی گیر با تعادل و وضعیت صحیح بدنی بدون نکه به بدن خود سیب برساند، حریف را هُل می‌دهد، به سمت جلو می‌کشد، او را از زمین بلند می‌کند، او را می‌پیچاند و یا حرکت را از او سلب می‌کند.

جدال تن به تن در کشتی باعث رشد اعتماد به نفس و خوداتکایی کشتی گیران می‌شود.

مسابقات کشتی ضعف‌های عاطفی، ذهنی، روانی و شخصیتی کشتی گیر را به راحتی نشان می‌دهد.در کشتی فرصتی فراهم می‌شود تا کشتی گیر یا تیم، جوانمردی، مردانگی و حمیّت خود را به نمایش بگذارد. آموزش و مهارت های کشتی که ورزش اول و پر افتخار کشورمان به شمار می رود را می توانید در هفته های آینده دنبال کنید.

 

برگرفته از وب سایت فدراسیون کشتی

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=508