۰ تا ۱۰۰ نانچیکو – قسمت دوم: نانچیکو در هنرهای رزمی

2975
2976

بازدید

نانچیکو در هنرهای رزمی

نانچیکو توسط بروسلی و فیلم هایش شهرت جهانی یافت. نانچیکو سلاحی است پرقدرت و برای مهارت یافتن و استفاده عملی از آن تمرین های زیادی لازم است. بدون تمرین، تنها به خودتان ضربه خواهید زد.
به عنوان مثال سعی کنید به یک کیسه سنگین رزمی با یک جفت نانچیکو ضربه بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. احتمالا نانچیکو به طرف شما برگشته و جایی از کیسه که شدیداً با نانچیکو ضربه زده اید، به شما ضربه خواهد زد.

نانچیکو چون سلاحی بود که در وضعیت زیادی از نبرد ها قابل انطباق و استفاده بود زیاد به کار گرفته می شد. جدا از حمل آسان، نانچیکو برای دفاع در برابر اغلب سلاح های رزمی دیگر از چوب تا شمشیر می توانست استفاده گردد.

نانچیکو در هنرهای رزمی عموما به دوسته تقسیم می شود :

 

1 – نانچیکو مبارزه ای

 

همانطور که از اسمش پیداست برای مبارزه استفاده می شود و تفاوت زیادی با نانچیکو نمایشی ندارد نحوه ی در دست گرفتن نانچیکو مبارزه ای : در نانچیکو مبارزه ای از وسط فک نانچیکو به پایین در دستان شما قرار می گیرد تا طول نانچیکو افزایش یابد

 

نحو ه ی اجرای تکنیک ها مبارزه ای :

 

در نانچیکو مبارزه ای از تکنیک های سریع و مهلک استفاده می کنند که آسیب بیشتری به حریف وارد می نمایید و از حرکاتی که جنبه ای نمایشی دارند خودداری می نمایند. تکنیک های نانچیکو مبارزه ای خشک و غیر قابل انعطاف می باشد.

 

2  – نانچیکو نمایشی

 

امروزه در هنرهای فردی, نانچیکو نمایشی یکی از ابزارهای مورد استفاده رزمی کاران می باشد. نحوه ی در دست گرفتن نانچیکو نمایشی : نانچیکو نمایشی از بالاترین قسمت فک نانچیکو در دستان شما قرار می گیرد تا اجرای تکنیک های نانچیکو نمایشی را برای شما راحتر نماید.

 

نحو ه ی اجرای تکنیک ها نمایشی :

در نانچیکو نمایشی از تکنیک های نمایشی استفاده می کنند مانند پروانه, ضربدری و … که زیبایی دارند استفاده می کنند و از حرکاتی که جنبه ای مبارزه ای دارند خودداری می نمایند. تکنیک های نانچیکو نمایشی برعکس نانچیکو مبارزه ای قابل انعطاف می باشد.

 

برگرفته از  :  وبسایت سلاح سرد

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1289