employee-wellness-programs

ورزش های پشت میزی

3012
3013

بازدید

ورزش های پشت میزی

شکمتان را منقبض کنید. یک بطری پر آب را در دست چپ بگیرید و تا تراز شانه بالا بیاورید…

اگر شاغل هستید و وقت کافی برای ورزش ندارید، کافی است همین 13 حرکت ساده را یاد بگیرید و در دفتر کارتان انجام بدهید. این تمرین ها متشکل از حرکات کششی و قدرتی اند و شما می توانید به راحتی آنها را روی صندلی و پشت میزتان، تنها به کمک یک بطری آب یا دمبل سبک، انجام بدهید. در ضمن، اگر صندلی تان چرخدار است، به دیوار تکیه اش بدهید تا حین تمرین حرکت نکند.

 

 ورزش های پشت میزی

 

  • حرکات کششی برای مچ و بازو

یک دست خود را به سمت جلو بیاورید؛ به طوری که کف دست رو به جلو باشد. با دست دیگر، انگشت ها را آهسته به عقب فشار دهید؛ طوری که جلوی بازویتان احساس کشیدگی کنید. 20 تا 30 ثانیه در این وضعیت بمانید. حرکت را برای دست دیگرتان هم انجام دهید.

کف دست ها را مقابل بدن و تراز سینه به هم فشار دهید. در این حالت، باید آرنج ها خم شده و بازوها به موازات زمین قرار بگیرند. حالا مچ دست هایتان را 10 مرتبه به آرامی به چپ و راست خم کنید.

کمرتان را صاف کنید و صاف بنشینید. دست چپتان را کنار نشیمنگاه قرار دهید و آهسته به چپ بچرخید. 20 تا 30 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس حرکت را برای سمت مخالف انجام دهید.

2) اسکات روی صندلی 2

نشیمنگاه را از صندلی بلند کنید؛ طوری که بدنتان همچنان حالت نشسته را داشته باشد.

2 تا 3 ثانیه در این حالت بمانید و سپس کامل بایستید.

این حرکت را 16 بار تکرار کنید.

ابتدا صندلی را محکم کنید تا ناگهان سُر نخورد. بعد، دست هایتان را روی لبه صندلی، کنار ران تان قرار دهید و با فشار به دست هایتان، آرنج ها را 90 درجه خم کنید و نشیمنگاه تان را کمی پائین تر از صندلی ببرید. کمر، صاف و شکم منقبض باشد. دوباره به حالت اولیه بازگردید و حرکت را 16 بار تکرار کنید.

صندلی را محکم سرجایش ثابت کنید سپس یک پایتان را جلوی دیگری ببرید؛ بدون اینکه زانو خم شود. دست هایتان را لبه صندلی بگیرید و با فشار به دست ها، از صندلی بلند شوید؛ طوری که پای عقبی حالت نشسته اش را حفظ کند. این حرکت را برای هر پا 12 مرتبه انجام دهید.

 

3) تمرینات پائین تنه

شکمتان را منقبض کنید و صاف بنشینید. با زانوی خم شده، پای چپ تان را چند سانتی متر از زمین بلند کرده و 2 ثانیه مکث کنید. این حرکت را 16 بار انجام دهید و سپس برای سمت مخالف نیز تکرار کنید.

حرکت قبل را انجام دهید ولی این بار پایتان را کاملا بالا بیاورید؛ طوری که کف کفشتان رو به جلو باشد.

برای حفظ تعادل، لبه های صندلی را با دست بگیرید.

صاف روی صندلی بنشینید. بطری آب را بین زانوهایتان قرار داده و فشار دهید.

کمی از فشار بکاهید و سپس دوباره فشار را از سر بگیرید. این حرکت را 16 بار تکرار کنید.

4) حرکات بالاتنه

مکث کنید و سپس دستتان را بالاتر ببرید و هنگامی که به تراز گوش رسید آرنج تان را خم کنید و بطری را پشت سرتان ببرید. عضله سه سر بازویتان را منقبض کنید و دستتان را در همین مسیر باز گردانید. حرکت را برای هر بازو 12 بار تکرار کنید.

بطری آب را در دست راستتان بگیرید. شکم را منقبض کنید و ستون مهره ها را صاف نگاه دارید.

در حالی که انگشت هایتان رو به صورت قرار دارند، بطری را به سمت شانه بیاورید و این حرکت را برای هر سمت 16 مرتبه انجام دهید.

5) حرکات شکمی

بطری آب را با دو دست بگیرید و در حالی که هر دو دست به سمت جلو کشیده شده اند، بطری را بالا ببرید.

به آرامی تا آنجا که می توانید به سمت چپ خم شوید و شکمتان را منقبض کنید. برگردید و این بار آهسته به راست بروید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

بطری را با 2 دست هم تراز با سینه نگاه دارید. در حالی که ران ها و زانوهایتان رو به جلو هستند، آنقدر به سمت چپ بچرخید تا انقباض را در شکمتان احساس کنید.

برگردید و همین حرکت را برای سمت چپ انجام دهید و در مجموع، این حرکات را 10 بار تکرار کنید.

 

پدیده ورزش 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1518