ورزش رزمی تنها دفاع کردن نیست

3193
3194

بازدید

Martial Arts : Not Just Defense

ورزش رزمی تنها دفاع کردن نیست

پس از هشت سال  فعالیت در کلاس های تکواندو، آخر این هفته در آزمون کمربند مشکی شرکت خواهم کرد.

در طی آن 8 سال، من به آدمی که امروز هستم تبدیل شدم یعنی نه تنها یاد گرفتم که چگونه لگد و مشت بزنم و ضربات حریف را بلوکه نمایم بلکه احترام، ترحم و اعتماد به نفس را نیز آموختم.هر شنبه، من ساعت ها به تمرین دفاع شخصی، مدیتیشن، کشتی یا حتی تدریس کامل در کلاس ها می پردازم. که این یکی از فوق العاده ترین فعالیت هایی است که من همیشه در آن شرکت می کنم ( و از خالی ماندن بخش فعالیت های فوق برنامه ای دانشکده ام جلوگیری می نماید) متاسفانه تنها جنبه تکواندو یا هر نوع از ورزش های رزمی که مردم آن را برای زنان مناسب می دانند دفاع شخصی است.

 

مثلا پارسال یک روز در کلاس جوجیتسو شرکت داشتم : مربی فریاد می زد:

بیریان به او لگد بزن! او کمربند مشکی دارد! چون قدرت پای کسی که به من لگد می زد به وضوح کاهش می یافت.

وقتی که با زنی می جنگید به او لگد بزنید! آنها اینجا هستند تا یاد بگیرند و اگر وادار شوند تا در شرایط واقعی از خودشان دفاع کنند، به کسی که برای آنها احساس تاسف کند و ضربه خود را کاهش دهد تمایلی ندارند و زن دیگری که در اتاق حضور داشت به علامت موافقت سرش را تکان داد.

این بزرگ ترین موضوعی است که باعث آزار من می شود.دفاع شخصی با ارزش ترین مهارت است اما من فقط به این دلیل در آن فعالیت می نمایم که احساس می کنم تقریبا چیز زیادی یاد نگرفته ام. ولی هنگامی که به دیگران خصوصا زن ها می گویم که در زمینه تکواندو فعالیت دارند معمولا آنها می گویند که چقدر از دیدن زن جوانی که می تواند از خود دفاع کند خوشحال هستند.

تکواندو شبیه هر ورزش دیگری است که به فعالیت فیزیکی و فکری نیاز دارد. اگر تنیس بازی می کردید، آیا خود را به برگرداندن یک سرو محدود می کردید؟ اگر بستکبال بازی می کردید، فقط خودتان را به بلوکه کردن هر ضربه حریف محدود می کردید؟ مطمئنا نه، اگر در هر ورزش دیگری شما فقط خودتان را به دفاع کردن محدود کنید، اکثر مهارت های آن ورزش را از دست خواهید داد. در مورد ورزش های رزمی نیز همین گونه است .یعنی با یادگیری هر جنبه آن مهارت دفاع شخصی افزایش می یابد.

ورزش های رزمی را فقط به خاطر دفاع از خود انجام ندهید بلکه به این دلیل که میخواهید به حریف ضربه بزنید و به این خاطر که فعالیتی قدرتی است آن را انجام دهید.

 

دنیای کاراته / سال هشتم / شماره 90

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=1503