هیدروکسی سیتریک اسید (HCA)

 

مکمل هیدروکسی سیتریک اسید (HCA)

سطح کارایی : ****

دسته بندی : چربی سوزی

فواید: HCA از میوه گیاه گارسینیا کامبوجیا بدست می آید و در مکمل های چربی سوز استفاده می شود. مشخص شده که این ماده از ذخیره سازی چربی ممانعت می کند، اشتها را کاهش می دهد، و مقدار چربی سوزانده شده در طول تمرین را تقویت می کند. HCA آنزیمی که برای تبدیل کربوهیدرات به چربی مورد نیاز است را سرکوب می کند. ضمنا بنظر می رسد عضلات را تحریک می کند برای اینکه چربی و کربوهیدرات بیشتری در طول تمرین بسوزانند.

مکمل هیدروکسی سیتریک اسید (HCA)

دز مناسب: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم دو یا سه بار در روز و یکی از این دزها حدود ۳۰ دقیقه پیش از تمرین.

———————————————

نکته : سطح کارایی هر یک از مواد ذکر شده بر اساس تعداد ستاره هایی است که در مقابل هر یک مشاهده می کنید، و توصیف تعداد ستاره ها بر این اساس است:

ترکیبات ۵ ستاره :

به این معنی است که مصرف روزانه آنها را توصیه می کنیم و مستقیما بر پیشرفت شما موثر خواهند بود.

ترکیبات ۴ ستاره :

آنها می توانند رشد و پیشرفت شما را تقویت کنند اما شاید نه به صورت مستقیم.

ترکیبات ۳ ستاره:

مقدار کارایی این مواد بسته به شرایط بدنی افراد، ممکن است متفاوت باشد.

ترکیبات ۲ ستاره :

اینها موادی هستند که تنها در شرایط خاصی موثرند( برای مثال ، برای مبتدی ها بیش از بدنسازان با تجربه مفیدند و یا بالعکس )

نکته : ترکیبات یک ستاره در این لیست گنجانده نشده اند، چرا که کارایی و فواید آنها چندان به اثبات نرسیده است.

برگرفته از مجله دانش و ورزش – شماره ۳۴۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *