Fat-Thin-Women

تغییرات دینامیکی چاقی و لاغری

2963
2964

بازدید

تغییرات دینامیکی چاقی و لاغری

میلیون ها زن ومرد به ورزش بدنسازی یا کار با وزنه و دستگاه می پردازند. عده ای به علت جوگیری وارد عرصه ورزش می شوند و تعدادی نیز به شدت به تغییر فیزیکی می اندیشند. وقت سپری نموده و هزینه گزافی نیز برای آن می پردازند. ریاضت کشیده و افکارشان مغشوش نتیجه ای که می خواهند از این تلاش ها بدست آورند می شود. ماهها وحتی سال ها می گذرد اما موفق نمیشوند. استمرار تمرین، سخت کوشی و جدیت آنها هم حاصلی جز خمودگی و خسته شدن از روندی که دارند به همراه ندارد.

چاق و لاغر

چه عاملی سبب سکون این خواسته می شود؟

نه روند پیشرفت حجمی نه تغییر سایزی دارد. رژیم غذایی را رعایت کرده واز مکمل های حجم دهنده، وزن دهنده و یا چربی سوز جور واجور نیز استفاده نموده اما روند تغییر جسمانی ثابت و عدم پیشرفت به قوت خود باقی است و پیشرفت بدنی همچنان در سطحی فلات حرکت می کند. از جمله عواملی که میتوانند در استاپ پیشرفت جسمانی و بروز ایجاد آزار روحی و حتی افسردگی حاصل از عدم نتیجه گیری مثبت نزد نزدیک به قریب اتفاق مردم می شود عبارت است از عدم آگاهی علوم نهفته در ورزش.

بدنسازی علم بی پایانی در خود نهفته دارد که یافتن رمز و راز آن نیازمند مطالعه دقیق و یا تمرین کردن مستمر افراد آگاه است. وقتی هنوز قلب و عروق به درجه کارآیی کافی نرسیده اند شما قادر نخواهید بود فشار تمرینی اصلی در حرکات اعم ست و تکرارها را اعمال نمایید. زمانی که عضله درگیر تمرین نیاز به تکرار بیشتر در یک ست را دارد شما تکرار را متوقف می کنید زیرا بنیه بدنی تان تاب و تحمل اجرای 1 یا چند تکرار اضافه ای را ندارد. بنابراین برای افزایش بنیه مربی باید راهکاری دیگر را به شما توصیه کند که این امر به آگاهی مربی مرتبط است. از طرفی میزان تنش و شدت استاتیک عضلانی در اجرای تکرارها در هر ست نیز در پیشرفت بدنی شما نقش آفرین است. انتخاب درست و بجای وزنه در روش های هرمی هر ست نیز کلید بعدی پیشرفت جسمانی شما است. عضلات دارای فاکتورهای استقامت عضلانی و قدرت عضلانی و یا استفاده از پیشرفت اجرای دامنه حرکتی کامل، جنبش پذیری عوامل موثر دیگر بکارگیری درست عضلانی در تمرینات در هر ست است. وقتی تکرار 1 ست را افزایش می دهید چه فاکتوری از آمادگی جسمانی عضلانی افزایش می یابد؟ اگر سوخت را افزایش دهید چه؟ کدام مرحله از اجرای یک حرکت در تکنیک باید سرعتی و کدام با کنترل و کاهش سرعت در همان رفت و برگشت اعمال شود؟

نقش تنفس در این عمل چیست؟ پُز شما در حین اجرای تکنیک باید چگونه باشد؟ و چگونه در تغییر فیزیکی و استیل و فرم و تناسب اندام شما موثراند؟ چند ست و در هر ست چه مقدار تکرار مناسب سوابق تمرینی شماست؟

سیکل یا چرخه اداره یک جلسه تمرین چگونه باید باشد؟

هدف تمرینی حجمی است یا چربی سوزی است؟ برای اهداف حجمی فیزیک بدن سرعت چگونه و برای کاهش سایز چگونه؟ روش های موثر با پشتوانه علمی کدام است؟

اجرای تکنیک با دمبل، هالتر یا کار روی دستگاه با روش های متعددی که از زبان قهرمانان و یا مربیان عادی بیان می شود کدامیک درست اند؟

نقش مکمل ها برای رسیدن به اهداف فیزیکی تا چه حد موثرتر از خود تمرین است؟

رعایت رژیم غذایی پس از تمرین ومصرف مکمل ها تا چه حد در درجه پیشرفت جسمانی موثر است؟

مفاهیم ریکاوری حین تمرین و بعد تمرین به کدام مفهوم است؟

کدام اهداف را دنبال می کنید؟چربی سوزی، لاغری، افزایش حجم و وزن، فیتنس، قهرمانی، یا تنها برای سلامتی؟ کدامیک؟  شاید بشود هزاران هزار سئوالات دیگر هم بپرسیم پاسخ آنها چیست؟ اینها نکات ظریف و کلیدهای پنهان مربیگری است که همه افراد مشتاق به کار با وزنه و دستگاه اعم از خانم و آقا باید به آن توجه کنند تا بتوانند با صرف زمان کوتاه به عالی ترین تغییرات بدنی دست یابند. من متاسفم از این که میلیون ها انسان وقت شان را سال ها در باشگاهها صرف می کنند و زحمت و ریاضت ورزش را می کشند و به جای تغییرات چند ماهه در چند سال عمر خود را در این اماکن هدر می دهند. برخی ها هم زحمت نکشیده و بدون تحقیق به دنبال اتلاف وقت اند. وقتی شما در سراسر پشت لایه های چربی ذخیره دارید و یا پشت شانه های خود همچون رول یک ساندویچ لایه چربی دارید. یا در نقاطی مثل زیر پهلوها چربی ها آویزانند. یا لایه های چربی در سراسر زیر پوست تقسیم شده از شکم و پهلوهای بزرگی برخوردارید حتما باید متخصصانه با آن برخورد کنید تا به سرعت به نتیجه دلخواه برسید. با مصرف صرفا چربی سوز یا سال و ماه روی ترید میل دویدن به نتیجه نمی رسید باید از ساختار سلول های چربی و عملکرد کنش و واکنش داخل سلولی حاصل از متابولیسم غذا، چربی سوزها وعملکرد آنزیم و هورمون ها و چرخه گردش خون و انفجار چربی ها در بدن آگاه باشید. باید بدن را از نظر تشریحات پزشکی خوب بشناسید و بعد هدفمند شلاق تمرین را به بدن بکوبید. آن وقت در خواهید یافت چگونه می توان بدن را طی چند ماه معادل چند سال پیشت دهید.

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=948