تاریخچه و قوانین وودبال

2830
2831

بازدید

وود بــــا ل

 

        

             تاریخچه ورزش وود با ل در جهان

 

وود بال در سال 1990 توسط مینگ هرونگ تایلندی اختراع شد . او باغی برای پـدرش خریده بود که پیاده روی کند و لذت ببـرد یک روز بعد او بعد از چیدن علف های این باغ و زمین ، زمینی را یافت که می توان در آن بازی با توپ بر روی چمن را انجام داد از این رو ابداع این ورزش در ذهنش جرقه زد ابتدا به مدت دو سال هرونگ با دوستانش این بازی را انجام می داد که بعد از دو سال آیین نامه ای را تنظیم و قوانین را تعریف کردند و سپس نام رسمی وودبال را به روی آن نهادند . چون این بازی را همه افراد در هر سنی می توانند انجام دهند همه گیر شد .

این رشته در قسمت تیمی هر تیم 6 بازیکن دارد که 4 بازیکن در زمین بازی هستند و 2 نفر ذخیـره خواهند بود، در این بازی مانند گلف ، هر کس کمترین ضربه را بزند و کمترین خطا را انجام دهد بالاترین امتیاز را می گیرد . در هر مسیر بازی تیر دروازه وجود دارد و توپ باید هنگام عبور از دروازه به پاندول برخورد کند این رشته دارای فـدارسیون جهانی و آسیایی است که مقـر آن در کشور تایلند و مقـر آسیایی آن در کشور مالزی قرار دارد فـدراسیون جهانی 50 عضو که 20 کشور هم در نوبت عضویت قرار دارند . رشته وود بال از توپ و چوب تشکیل شده است و ابزار آن نیز پتک چوبی ، توپ چوبی و دروازه چوبی است پتک شبیه چوب چوگان است که از چوب طبیعی ساخته شده و آن به صورت T و انتهای چوب شبیه به بطری است . وزن پتک 800 گرم  و طول آن 900 میلی متر و طول بطری 215 میلی متر است و توپ آن کروی به قطـر 95 میلی متر و وزن آن 350 گرم است . دروازه شامل قسمت ثابت و متحرک است .

     درقسمـت ثـابـت دو بطــری چـوبــی قــرار دارد و در قـسمــت وســط آن یـک پــانــدول چــوبی که بــایــد تــوپ بــر آن بــرخــورد کــرده و رد شــود.

 

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=261