آموزش گام به گام کیک بوکسینگ

آموزش گام به گام کیک بوکسینگ

طبق معمول شماره های گذشته تمرینات را با ورزش های هوازی و سپس نرمش های کششی آغاز نموده و پس از گرم شدن بدن به سراغ نواخت ضربات خواهیم رفت. در این شماره آخرین ضربه پا را خواهید آموخت و از شماره های آینده فقط مبحث دفاع شخصی را خواهیم داشت.

 

ضربه پا

 

 

آخرین ضربه پا ران بک کیک نام دارد. این ضربه به صورت چرخشی نواخته خواهد شد به این صورت که پست هنگامی که روی گارد ایستاده اید پای جلو را مقابل پای عقب چرخانده به صورتی که شما به حریف باشد و سپس پای پشت را اندکی روی زمین کشیده و سپس کاملا بلند کرده و ضربه را وارد می کنید ( مانند ضربه هوک کیک ) و در نهایت پای زننده ضربه را از زانو خم می کنید تا ضربه شدت بیشتری بگیرد. این ضربه یکی از مشکل ترین ضربات پا می باشد و نواخت صحیح آن نیاز به تمرین زیادی دارد. بعد از یاد گرفتن فرم صحیح ضربه گارد را عوض کرده و با پای مخالف نیز ضربه را تمرین کنید.

 

آموزش گام به گام کیک بوکسینگ

 

ترکیب ضربات

 

 

کیک بوکسینگ یک ورزش رینگی است و یک مبارزه موفق مستلزم دید باز. تجربه و ترکیب ضربات می باشد. در مبارزات رینگی کمتر از صدم ثانیه باید فکر کرد و تصمیم گرفت . به محض دیدن گارد باز حریف، باید ضربه را به نقطه مورد نظر وارد کنید، هیچ گاه ضربات نباید به صورت تکی نواخته شود و هدف از ترکیب ضربات، باز کردن گارد حریف و نواخت ضربه اصلی می باشد. چند نمونه از این ترکیبات ذکر می شود:

 

جپ پانچ میدل کیک

جپ پانچ ران هاوس کیک

 جپ پانچ هوک ران هاوس کیک ( پای پشت )

  • لوکیک ( داخل پا ، پای جلو )

  • پانچ هوک میدل کیک ( پای عقب )

  • جپ بک کیک

  • جپ ران بک کیک

  • لوکیک ( پای عقب ) هوک کیک ( پای عقب )

  • ران هاوس کیک ( پای جلو )

  • جپ پانچ ران هاوس کیک ( پای پشت )

  • ران هاوس کیک ( پای پشت ) بک کیک

  • ران هاوس کیک ران بک کیک

  • فرانت کیک ( پای جلو )

  • پانچ ران هاوس کیک

 

این چند نمونه از ترکیبات بی شمار در کیک بوکسینگ می باشد و بدانید که تمرین با یک حریف تمرینی خوب باعث پیشرفت شما خواهد شد.

 

دفاع شخصی

 

 

دفاع ضربه مشت مستقیم ( راست )

 

 

در برابر مهاجم ایستاده اید و مهاجم ضربه راست مستقیم را به قصد صورت شما می زند. برای دفاع ابتدا باید به سمت چپ خود روی پای چپ بچرخید تا ضربه رد شود سپس با ضربه دست او را به پایین می اندازید. ضربه ای با زانو به قسمت میانی بدن مهاجم وارد کرده گردن او را گرفته و با آرنج نیز ضربه ای به پشت وی وارد می کنید وسپس از قسمت چانه، گردن مهاجم را بر میگردانیم و او را به زمین می اندازیم توجه داشته باشید که تکنیک های دفاع شخصی باید خیلی سریع انجام شود.

 

 

دانش ورزش/ نیمه اول دی ۱۳۸۵ 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *