18165544922316188125110351262032918270231

آموزش گام به گام تنیس (1)

2892
2893

بازدید

    مجموعه‌ای که برایتان در نظر گرفته‌ایم قابل استفاده برای افراد مبتدی و بازیکنان سطح متوسط هم ‌پای مربیان و مدرسان این رشته ورزشی و همچنین بازیکنان پیشرفته تنیس می‌باشد.این فصل‌ها براساس دستور یک ضربه در هر نوبت مرتب شده‌اند. مبتدیان می‌توانند قبل از رسیدن به ضرباتی چون هاف‌والی، لوب، اسمش و دراپ شوت با آموزش فورهند، بک‌‌هند و یا سرویس و والی شروع کنند. همراه‌سازی توضیح کلامی در کنار اجرا نه تنها در روشن‌سازی دستورالعمل موثر است بلکه باعث به دست آوردن بهترین انتخاب نیز می‌شود.
یک بازیکن نباید محدود شود، برای مثال در وضعیت ایستادن و یا حرکت راکت برای به‌دست آوردن یک استیل مناسب با سطح بازی، وضعیت بدنی و یا شرایط فرد باید تمام حالات ممکن را امتحان کرد. 10درصد از کل بازیکنان چپ‌دست هستند و بنابراین دارای شیوه اجرا ویژه خود می‌باشند.

    همچنین در ترکیب مجموعه‌ای از ضربات در درون یک بازی تمام استراتژی‌های بازی و تاکتیک‌های کسب امتیاز را نشان می‌دهد. در مورد بازیکنان سطح متوسط که قادر به اجرای ضربه هستند آموزش گام به گام توضیح کامل ضربات را از کتاب‌های پایه آموزشی ارائه می‌دهد. مهارت‌های اصلاح شده و ظریف در کنار تمرین‌های ویژه بازی‌ها، شما را به سطح پیشرفته بازی سوق داده و شناختی را در مورد زمان و چگونگی اجرای ضربات ویژه فراهم می‌آورد. همچنین در ترکیب مجموعه‌ای از ضربات در درون یک بازی تمام استراتژی‌های بازی و تاکتیک‌های کسب امتیاز را نشان می‌دهد.همچنین این مجموعه یک بستر آموزشی آماده برای مربیان است. مربیانی که یک سیستم آموزشی مشخص دارند می‌توانند از اطلاعات، تمرین‌ها، فعالیت‌ها و روش‌های درجه‌بندی متناسب با برنامه‌های خود بهره‌ بگیرند. در ابتدا خلاصه‌ای از تاریخچه تنیس، آخرین تجهیزات تنیس، توضیح قوانین بازی، دستورالعمل‌های گرم کردن و سرد کردن، مطالبی در مورد آسیب‌های تنیس و روش‌های درمانی آن و منابع اصلی تنیس مطرح شده است. در ادامه ضربات، استراتژی‌ها، تمرین‌های خود ارزیابی و روش‌های ارزیابی هر فرد به علاوه یک واژگان170 واژه‌ای آورده شده است.

    هیچ‌کدام از مربیان تنیس حتی آنانی که خود بازیکنان موفقی بوده‌اند به خودی خود درک کاملی از ضربات و استراتژی‌ها را کسب نکرده‌اند. این افراد تکه‌های اطلاعاتی را گام به گام و در طول سال‌ها تجربه جمع کرده‌اند. آموزش گام به گام تنیس می‌تواند به فرایند یادگیری سرعت ببخشد چه‌ چیزهایی در زمینه تنیس جدید هستند؟ این موارد بسیار متعددند. همان‌گونه که در ادامه خواهید دید در زمینه تجهیزات تکنولوژی راکت روبه پیش‌رفت است. راکت‌های سبک‌تر، بزرگ‌تر، محکم‌تر و قوی‌تر این امکان را فراهم کرده است که بازیکن بتواند بدون توجه به سطح مهارتی خود ضربه خود را با نهایت سرعت و قدرت بزند. بازیکنان جوان‌تر راکت‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر را انتخاب می‌کنند. امروزه انواع مختلفی از وضعیت‌ها طرز گرفتن‌ها و حرکت‌های راکت مورد استفاده است. آموزش روش‌ها با گذشت زمان تغییر می‌یابند که روی هر فصل اثر می‌گذارد.

    در مجموعه‌ای که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته‌ایم شما می‌توانید مانند یک بازیکن مبتدی بازی را از پایه یاد بگیرید، مانند بازیکن متوسط مهارت‌های خود را گسترش دهید، بازی را با استفاده از یک روش سیستماتیک آموزش دهید و یا به‌عنوان یک مربی درک گسترده‌ای از بازی داشته باشید. امروزه سیستم کنترل پیشرفت اصلاح شده است. روش‌های جدیدی وجود دارند که در مورد کسب موفقیت در هر فصل و ارزیابی کلی آن متداولند. شما به خوبی تشخیص خواهید داد که چه زمانی آماده حرکت هستید و لازم است که چه کاری را انجام دهید.

     در مجموعه‌ای که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته‌ایم شما می‌توانید مانند یک بازیکن مبتدی بازی را از پایه یاد بگیرید، مانند بازیکن متوسط مهارت‌های خود را گسترش دهید، بازی را با استفاده از یک روش سیستماتیک آموزش دهید و یا به‌عنوان یک مربی درک گسترده‌ای از بازی داشته باشید. حتی بازیکنان حرفه‌ای تمرین‌هایی را خواهند آموخت که مهارت‌های آنها را تحکیم کرده و باعث برتری آنها در مقابل حریفان‌شان باشد.

    در نتیجه اتمام این مراحل به هر آنچه که می‌خواهید می‌رسید. برای برخی از افراد، تنیس تنها یک تفریح است. برای برخی دیگر، تنیس فرصتی برای یک فعالیت سالم فیزیکی است و برای آنهایی که رقابت را دوست دارند یک دنیا از بازیکنانی وجود دارند که منتظر رقابت با شما هستند. این مسیر مرحله به مرحله باعث گسترش مهارت‌های تنیس، ایجاد اعتماد به نفس و بالا بردن تجربیات شما می‌شود. مطمئن باشید که از این مسیر به شکلی سالم لذت خواهید برد. شما هر کسی که هستید و در هر جایی که تنیس بازی می‌کنید آموزش گام به گام تنیس آماده تبدیل شما به بهترین بازیکنی است که می‌توانید باشید.

ورزش تنیس

 فدرر مرد شماره یک تنیس جهان

    موالتر وینگ فیلد انگلیسی ایده‌ای داشت که معتقد بود او را ثروتمند خواهد کرد. او برای خلق ورزش تنیس بدمینتون و تنیس خاکی را ترکیب کرد. ورزشی که در ابتدا «اسفایریستریک» نامیده می‌شد و روی زمین به شکل ساعت شنی بازی می‌شد، وینگ فیلد در سال 1874 اختراع خود را ثبت کرد، تجهیزات آن را ساخت و به فروش گذاشت.اگر چه مردم با اسم یونانی و یا شکل میدان مخالف بودند اما به سرعت آن را پذیرفتند و بعدها دانستند که برای بازی نیازی به لوازم وینگ فیلد ندارد. 3 سال پس از اختراع تنیس یک تورنمنت تنیس در کلوپ انگلستان برگزار شد که این اولین دوره تنیس ویمبلدون بود. اگرچه وینگ فیلد هرگز ثروتمند نشد اما توانست ورزشی را ابداع کند که تبدیل به یک سوپراستار شد. چه کسی در تاریخ تنیس از همه بیشتر غالب بوده است؟ سمپراس؟ ویلیامز؟ لاور؟ ناوراتیلووا؟ بورگ؟ کنیگ؟ اجازه بدهید نگاهی به تاریخچه مارگاریت اسمیت داشته باشیم. استرالیایی، متولد سال 1942، برنده 62 رقابت بزرگ، بیش از هر کسی در تاریخ تنیس، در بازی‌های انفرادی، دوبل و میکس دوبل شرکت کرده است.

                   موفق‌ترین بازیکن در بین بازیکنان تنیس تا به امروز چه کسی است؟

تنیس ورزشی با نشاط

    چه کسی در تاریخ تنیس از همه بیشتر غالب بوده است؟ سمپراس؟ ویلیامز؟ لاور؟ ناوراتیلووا؟ بورگ؟ کنیگ؟ اجازه بدهید نگاهی به تاریخچه مارگاریت اسمیت داشته باشیم. استرالیایی، متولد سال 1942، برنده 62 رقابت بزرگ، بیش از هر کسی در تاریخ تنیس، در بازی‌های انفرادی، دوبل و میکس دوبل شرکت کرده است. او زمانی که اولین پیروزی بزرگ خود را در تنیس آزاد استرالیا کسب کرد تنها 18 سال داشت. در سال 1963 در میکس دوبل اول شد و مجددا در سال 1970 در رقابت انفرادی در کل 14800 دلار به دست‌ آورد. درهمان سال در 21 تورنمنت از بین 27 تورنمنت که در آن حضور داشت برنده شد. او هم‌زمان در یک رویداد رقابتی بزرگ برنده عناوین اول بازی انفرادی، دوبل و میکس دوبل شد. شش بار نماینده کشور استرالیا در کاپ فدراسیون بود و هرگز هیچ‌بازی را واگذار نکرد. در سال 1966 از تنیس کناری‌گیری کرد، سپس ازدواج کرد و خانواده‌ای تشکیل داد. وی مجددا در سال 1970 به تنیس بازگشت و آخرین پیروزی خود را در سال 1975 به دست آورد. در سال 1991 در استرالیا در کلیسایی کشیش شد.

تنیس ورزشی با نشاط

 

    زمانی تنها غیرحرفه‌ای‌ها تنیس بازی می‌کردند. وقتی که بالاخره تنیس حرفه‌ای به‌وجود آمد تعداد اندکی از بازیکنان مثل ریچارد گونرانز، پانچو سگورا و جک کرامر در مسابقات دوره‌ای کوچک و تورنمنت‌ها هر جایی که یک برگزارکننده قادر به رزرو یک میدان بود شرکت کردند. تنیس آزاد یعنی جایی که در آن افراد حرفه‌ای با آماتورها بازی می‌کنند در سال 1960میلادی به کمک تبلیغات و برگزارکنندگانی چون کرامر، لامارهانت و جورج مک کال شروع به کار کرد. به هر حال تنیس آزاد چندان محبوب و همگانی نبود. روزنامه استرالین درخواست ترک کشور توسط مک کال بهترین بازیکن استرالیایی را مطرح کرد اما تنیس آزاد مقاومت کرد و بازی‌ها هرگز مانند قبل تکرار نشد. مقادیر نقدی بسیار به شکل رشوه به بازیکنان پرداخت می‌شد حتی به بازیکنان آماتور. امروزه اکثر بازیکنان رده جهانی برای تبدیل به یک بازیکن حرفه‌ای دوره کالج را در سن نوجوانی خود می‌گذرانند. در حقیقت تعداد فارغ‌التحصیلان کالج در بین برندگان مسابقات مهم انفرادی در 50 سال گذشته بسیار اندک است.

   حضور تلویزیون در یک زمان باعث بهتر شدن و بدتر شدن تنیس شده است. در سال 1972 بیش از 50 میلیون نفر در ایالات متحده بازی فوق‌العاده دو ستاره استرالیایی یعنی که روزوال و راد کاور را از تلویزیون تماشا کردند که در این میان روزوال بازی را با پیروزی در پنج ست به پایان رسانید. یک سال بعد بیل جین کینگ در مقابل با بی‌ریگز پرکار در بازی میکس دوبل در آسترودوم هوستون شهر تگزاس ظاهر شد در حالی که 20 هزار تماشاچی به علاوه بینندگان تلویزیونی جذب این رقابت شدند. ستاره‌های آمریکایی جیمی کونورز و جان مک انور در حضور میلیون‌ها بیننده تلویزیونی بازی زیبایی خود را به نمایش گذاشتند.

   اما همین موضوع می‌تواند عامل موثر در ایجاد تاثیر منفی رفتار بی‌نزاکت آنها روی نسل جوان بازیکنان باشد.همزمان با افزایش تعداد رویدادهای تنیس که از تلویزیون پخش می‌شود تواما تعداد بازیکنان، برگزارکنندگان و برنامه‌های تنیس نیز افزایش می‌یابد. نام افرادی چون‌‌ اش، نیوکومب، روچه، اسمیت، کینگ، ناوراتیلوا بیکر، اورت، بورگ، گراف، سمپرانس و اخیرا آقاسی و خواهران ویلیامز سطح رقابت‌ها را بالا برده است. تورنمنت‌های مهم نظیر (ویمبلدون، تنیس آزاد استرالیا، تنیس آزاد فرانسه و تنیس آزاد ایالات متحده) باعث جذب افرادی به سوی این ورزش شده است که قبلا هیچ علاقه‌ای به تنیس نداشتند.از  طرفی پیشرفت در تکنولوژی نیز باعث ایجاد تغییراتی در ورزش شده است.

آموزش تنیس

   سطح میدان‌های اولیه تنها از چمن، بتون و یا خاک رس بوده‌اند. اما امروزه سطح میدان‌ها از فرآورده‌های صنعتی رنگی با سطح مناسب ساخته می‌شود، راکت‌های تنیس
از انواع چوبی به گرافیت، بور، پشم شیشه و کولا رسیده است. اندازه سر راکت‌ها از شصت تا هفتاد اینچ شروع شده است، بعدها به راکت‌هایی با اندازه‌های بسیار بزرگ رسیده و سپس دوباره به فرم‌های متوسط و یا کمی بزرگ‌تر با سطح بین 100 تا 115 اینچ مربع نزول کرده است. پهنای راکت‌های تنیس ابتدا از کم عرض به عریض رسیده و بعد دوباره به‌ حالت اولیه برگشته است. راکت‌های سبک‌تر، محکم‌تر و بزرگ‌تر کار را برای افراد مبتدی آسان‌تر کرده است، برای بازیکنان متوسط باعث بهبود ضربات شده و در حرفه‌ای‌ها سرعت ضربات را بالا برده است. برخی از سرویس‌ها، سرعت 150 مایل بر ساعت ثبت شده است. و در آخر میزان دسترسی به
برنامه‌‌های آموزشی و علم تمرینات نیز دچار تغییر شده است. در دو سوم اول قرن بیستم حمایت زیادی از متخصصان تنیس به‌عمل نمی‌آمد. امروزه بهترین‌های تنیس، مریبان، اردوها، میادین و کلینیک‌ها جهت پرورش افراد حرفه‌ای سازماندهی شده‌اند. وجود اطلاعات گسترده در مورد آمادگی، اجرا، تغذیه، آب‌درمانی، فیزیولوژی ایمنی، مراقبت از جراحات و درمان و علم ورزشی باعث بالا بردن کیفیت مسابقات شده است.

منبع : کتاب گامی به سوی موفقیت (تنیس)

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=356