b-1

آشنایی با دستگاه‌های بدنسازی (1)

2894
2895

بازدید

آشنایی با دستگاه‌های بدنسازی (1)


امروزه استفاده از دستگاه های بدن سازی به عنوان یک وسیله برای ورزش مرسوم شده است پس آشنایی با این دستگاه ها امری ضروری مهم است


دستگاه حلزون

وقتی قدم به داخل یک باشگاه ورزشی می‌گذارید ، اولین چیزی که چشمتان به آن می‌افتد ، مجموعه‌ای از دستگاه‌‌‌های بدن‌سازی است که روی عضلات متعدد کار می‌کند. برای انتخاب دستگاه مناسب چه معیارهایی دارید؟

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ مروری بر مزایا و معایب برخی از این دستگاه‌ها می‌تواند به شما در انتخاب دستگاه مناسب وضعیت‌تان کمک کند. شما می‌توانید روی دستگاه‌‌‌های وزنه به طور نشسته، ایستاده و یا خوابیده کار کنید و خود دستگاه کار را تقریبا برایتان انجام می‌دهد اما طرز استفاده از برخی دستگاه‌های دیگر، متفاوت است.

دستگاه حلزونی یا وزنه‌زنی

این دستگاه‌‌‌ بدن‌سازی برای افراد مبتدی بسیار مفید است چون می‌توانید خیلی ساده وزنه مناسب با خودتان را انتخاب کنید و به روال دستگاه پیش بروید و از آنجا که افراد مبتدی هنوز با طریقه صحیح کارکردن آشنا نیستند، این دستگاه موجب می‌شود به خودشان آسیب نزنند.مزایا :

1) سرعت بالاتر :

از آنجا که شما فقط باید داخل دستگاه نشسته و وزنه مناسب برای خود را انتخاب کنید، سرعت تمرینات‌تان بسیار سریع‌تر پیش خواهد رفت و خیلی سریع می‌توانید برای انجام حرکات سوپرسِت دستگاه خود را تغییر دهید بدون اینکه نگران باشید دمبل خود را درست جابه‌جا یا وزنه مناسب را انتخاب کرده‌اید یا خیر.

2) خطر کمتر آسیب‌رسانی :

این مورد برای افراد مبتدی بسیار مهم است چون این افراد هنوز طریقه صحیح استفاده و از دمبل‌‌‌ها را یاد نگرفته و نمی‌توانند حرکات خود را متوازن کنند. در این طریق، دستگاه به آنها کمک می‌کند که چنین مشکلاتی پیش نیاید.

3) سهولت استفاده :

برای بیشتر دستگاه‌‌‌ها طریقه و روش استفاده توضیح داده شده است و ورزشکار می‌تواند خیلی ساده با خواندن دستورالعمل نوشته شده کنار هر دستگاه یا تبعیت از فرد جلویی از دستگاه به راحتی استفاده کند.

معایب :

1) افزایش خطر ایجاد آسیب‌‌‌های ناشی از تکرار زیاد :

دستگاه‌‌‌های وزنه‌زنی این اشکال را دارند که احتمال آسیب‌‌‌های ناشی از انجام حرکات به دفعات بالا برای چند هفته پشت سر هم را بالا می‌برد. اگر هر زمان که به باشگاه می‌روید، روی عضلات، تاندون‌‌‌ها و رباط‌‌‌های یکسان کار کنید، آسیب خواهید دید اما وزنه‌‌‌های آزاد این مشکل را ندارند چون شما تا می‌توانید سعی می‌کنید حرکات مختلف را انجام دهید.

2) حسی کاذب از افزایش قدرت :

انجام تمرینات با دستگاه و بلند کردن چیزی به واقع بسیار متفاوت است و متوجه خواهید شد با اینکه سنگینی وزنه‌‌‌هایتان در باشگاه رو به افزایش است اما در واقعیت شما قوی‌تر نشده‌اید.

3) حسی کاذب از امنیت :

بعضی افراد تصور می‌کنند که چون دستگاه آنها را در پیش رفتن تمرین راهنمایی می‌کند، هیچ خطر صدمه دیدن و آسیب‌رسانی وجود ندارد. حتی اگر به طور دقیق مطابق با دستگاه پیش بروید، ممکن است با وزنه زیاد به عضلاتتان صدمه

دستگاه اسمیت

بزنید. باید دقت کنید که هنگام کارکردن با دستگاه هم حدودی را رعایت کنید.

دستگاه اسمیت

دستگاه اسمیت، محبوبیت زیادی دارد اما به واقع یکی از بدترین دستگاه‌‌‌ها در باشگاه به شمار می‌رود. وقتی شما حرکات اسکوات را انجام می‌دهید، شکل بدنتان در نظر گرفته نمی‌شود و شما مجبور خواهید بود که حرکاتی را انجام دهید که ممکن است با طبیعت بدنتان سازگار نباشد. افرادی که با این دستگاه کار می‌کنند، در خطر صدمه خوردن به نواحی پشت‌شان و زانو و مفصل ران هستند. در انجام حرکات اسکوات با وزنه‌‌‌های آزاد می‌توانید طبق طبیعت بدنتان تمرینات را انجام دهید و چنین مشکلاتی برایتان پیش نیاید.

 

 

نوشته رزا خاموشی

برگرفته از وب سایت تبیان

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=534