865357451

آسیب ها در مناطق گوناگون بدن

2877
2878

بازدید

آسیب ها در مناطق گوناگون بدن

 

وقتی آسیب می بینید در واقع دو فاکتور را با هم به سراغ بدن می آورید. اول تحمل درد دوم محرومیت از تمرین.

حفظ و نگه داری از اندام ها طی سالهای تمرین اساس رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از آسیب ها در ورزش است که با مراقبت های خود قادر خواهید بود همچنان به ورزش پرداخته و از سلامتی خود لذت ببرید.

به اعتقاد شخصی معتقدم بسیاری از قهرمانان حرفه ای که مصدوم می شوند و آسیب های موضعی سبب محروم ماندن آنها از برخی مسابقات به علت عدم دانش علوم پزشکی و شناخت فاکتورهای جسمانی است. اگر فردی قهرمان شد آن به مفهوم دارا بودن دانش همه جانبه از سوی او نیست.

پزشکی ورزشی

شناخت فیزیولوژیکی ساختمان مفاصل، عضلات، اندام ها می تواند به ورزشکار کمک کند تا از آسیب های احتمالی پیشگیری بعمل آورد. آسیب های قلبی که گریبانگیر اکثر مبتدیان ، افراد با سابقه و پیشرفته را گرفته است ، حاصل به کارگیری غیر علمی در تمرینات از قلب است. چه از نظر شدت تمرین در روش های افزایش کیفی قلب و عروق در تمرینات هوازی و یا آئروبیک و یا انتخاب وزنه مناسب و همچنان ادامه تکرارها در ست ها است. افزودن ساپلمنت های تولید کننده افزاینده انرژی و بویژه چربی سوزها در شدت آسیب های قلبی امری مضاعفی است که بر این معضل می افزاید.

آسیب جدی دیگری که کمتر تاکنون به آن پرداخته شده است، آسیب های عصبی به اعصاب است. وقتی بار الکتریکی مغز افزایش می یابد در واقع بار الکتریکی بدن افزایش می یابد. تنش و لرزش ها آغاز شده، دلهره و اضطراب فزونی می یابد.

آسیب های مفصلی، قلبی، عضلانی، عصبی مجموع ماحصل آسیب هایی است که ورزشکار آگاه با روش های علمی و آن هم از روی مطالعه و مشورت با مربی آگاه می تواند هرگز دچار آنها نگردد.

در پایان این وعده به خوانندگان نشریه داده می شود تا با یک تک شماره ویژه مقالات مدیر مسئول برخی از رمز و راز پیشرفت جسمانی در کوتاهترین زمان میسر گردد که انشاالله بزودی انتشار می یابد.

نوشته عطااله محمد علی نژاد

پرورش اندام سال هشتم- شماره 94

(امتیاز 4.5 از 5)
تعداد رای
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای مرتبط

فیسبوک
توییتر
لینکدین
واتس اپ
تلگرام
				
					https://sportvideo.ir/?p=951